Karciany hit Balatro miał zarobić aż 4 miliony dolarów na wersji mobilnej
Pomogły liczne nominacje do branżowych nagród.
Balatro z pewnością można uznać za największy z niespodziewanych growych hitów 2024 roku, przynajmniej w segmencie indie. O karciance tej zrobiło się głośno już w lutym, a dzięki niedawnej premierze na urządzeniach mobilnych jej popularność dodatkowo wzrosła.
Balatro trafiło na urządzenia mobilne 26 września, około pół roku po premierze na PC. Jak podaje serwis PocketGamer.biz, karcianka zarobiła 1 milion dolarów w ciągu pierwszego tygodnia, a po niecałych dwóch miesiącach liczba ta wzrosła do 4,4 miliona. Warto zaznaczyć, że zysk ten pochodzi wyłącznie ze sprzedaży kopii gry, ponieważ nie posiada ona mikropłatności.
Dla porównania, wydana w lutym wersja pecetowa zarobiła milion w ciągu pierwszych ośmiu godzin od premiery, a w pierwsze 3 dni sprzedano ponad 250 egzemplarzy na Steamie. W sierpniu ogłoszono, że liczba ta przekroczyła 2 miliony. Co ciekawe, sam twórca gry nie wierzył w tak ogromny sukces, spodziewając się, że sprzeda „może z 10 kopii”.
Do ponownego wzrostu popularności gry, oprócz premiery wersji mobilnej, mogły przyczynić się liczne nominacje do branżowych nagród. Karciany roguelike zawitał w aż pięciu kategoriach tegorocznej edycji The Game Awards, gdzie zawalczy m.in. o tytuł gry roku, najlepszej gry mobilnej, najlepszej gry niezależnej oraz najlepszego debiutu indie. Niedawno zdobył też tytuł najlepszej gry indie na rozdaniu Golden Joystick Awards.
Wzrost popularności tytułu na PC, odnotowany w serwisie SteamDB, pokrywa się z ogłoszeniem nominacji do The Game Awards. Dzień wcześniej w Balatro grało w szczytowym momencie 7651 graczy, a tydzień później - już ponad 15 tysięcy.