Każdy sezon Diablo 4 będzie wymagał nowej postaci - przypomina Blizzard
Pierwszy sezon już w lipcu.
Wielkimi krokami nadciąga pierwszy sezon Diablo 4, dlatego Blizzard postanowił przypomnieć o kilku istotnych sprawach, które mogły umknąć graczom niezaznajomionym z serią.
Co najważniejsze, każdy nowy sezon będzie jednocześnie resetem ostatniego. Oznacza to, że dołączenie do limitowanego czasowo rozdziału gry będzie wymagało stworzenia postaci od zera. Tylko rozwijanie „świeżego” bohatera pozwoli na zdobywanie kolejnych poziomów karnetu bojowego i pięcie się w sezonowym rankingu. Temat rozjaśnił na Twitterze sam Rod Fergusson, a więc dyrektor generalny marki, w odpowiedzi na wątpliwości jednego z graczy.
„Hej Paul, by otrzymać dostęp do sezonowych zadań, mechanik, podróży i karnetu bojowego będziesz musiał stworzyć sezonową postać. Ogrywanie kampanii sezonowym bohaterem (jeśli chcesz lub musisz ją skończyć) również rozwnie postęp w sezonowej podróży i karnecie” - wyjaśnił deweloper.
W ramach dodatkowego przypomnienia, sezony będą cztery w ciągu roku (po jednym na kwartał) a premierę pierwszego zaplanowano na lipiec. Znajdziemy w nich nie tylko nowe zadania i postacie, ale także kolejnych przeciwników, legendarne przedmioty oraz usprawnienia poprawiające komfort gry.
Temat nie należy do najbardziej skomplikowanych, choć dodatkowe informacje z pewnością nie zaszkodzą osobom niezaznajomionym ze starszymi odsłonami cyklu. Warto bowiem pamiętać, że Diablo 4 przyciągnęło sporą pulę nowych graczy, a jednym z ważniejszych elementów marketingu Blizzarda była przystępność tytułu.
Nie powinien więc dziwić fakt, że część społeczności wyraziła niezadowolenie ze sposobu, w jaki działają sezony. Pod cytowanym tweetem pojawiło się sporo komentarzy graczy, którzy nie chcą poświęcić kolejnych godzin gry na budowanie postaci „od zera”, zwłaszcza że sam proces potrafi być dosyć żmudny. Krytykom pozostaje jednak pogodzić się z rzeczywistością, bo szanse na to, że studio postanowi przebudować cały system od podstaw, są raczej nikłe.