Kelvin będzie mądrzejszy. Twórcy Sons of the Forest chcą poprawić SI kompanów
Virginii też.
Sons of the Forest już zdobyło serca graczy, ale gra znajduje się jeszcze we wczesnym dostępie, więc droga do „pełnej wersji” jest daleka. Jeśli chodzi o najbliższy czas, deweloperzy mają „wielkie plany” odnośnie poprawy sztucznej inteligencji kompanów.
Mowa oczywiście o ulubieńcu graczy - Kelvinie - którego chęć do pomocy jest równie wielka jak jego destrukcyjne zapędy, a także Virginii, która zawsze poda pomocną dłoń (bo ma jedną zapasową). Twórcy ze studia Endnight nakreślili plany w sesji pytań i odpowiedzi na Reddicie.
Kelvin ma nauczyć się nowych zadań, np. konstruowania ściany wokół bazy czy wzmocnienia lub naprawienia bazy w razie konieczności. SI Virginii ma zostać rozbudowane w kierunku większej odwagi, kiedy ma wyposażoną broń. Śmiałość w walce będzie zależeć od zabitej przez nią do tej pory liczbę kanibali i mutantów.
Endnight wspomniało też, że Sons of the Forest doczeka się nowych przerywników filmowych związanych z fabułą. Twórcy chcą też wdrożyć narzędzia ograniczające griefing (nękanie i psucie czyjejś pracy na cudzych serwerach) i dodać jeszcze więcej przedmiotów do wytworzenia. W planach są też dedykowane serwery, ale jest to raczej melodia przyszłości, bo deweloperzy nie podają choćby orientacyjnej daty.
Twórcy są też zaskoczeni, jak wielu graczy prosi o powrót sań transportowych (ang. log sled) z oryginalnego The Forest. Ten przedmiot służył przenoszeniu różnych obiektów i zabrakło go w Sons of the Forest, ale Endnight obiecuje, że weźmie pod uwagę apel fanów gry.