Skip to main content

Ken Levine wyjaśnia, dlaczego jego nowa gra będzie „bardzo, bardzo inna” od serii BioShock

To nie fabularny korytarz.

Ken Levine postanowił przypomnieć graczom, że choć jego nowy tytuł może na pierwszy rzut oka przypominać trylogię BioShock, to w rzeczywistości różni się od niej fundamentalnie. Deweloper uchylił rąbka tajemnicy odnośnie tego, jak skonstruowana będzie fabuła gry, a także jak duże znaczenie będą miały decyzje graczy.

W starszych wywiadach z poprzedniego roku Levine mówił o Judas jako o „narracyjnym LEGO”, w którym klocki opowieści będą składały się w różne kształty w zależności od działań gracza. Brzmi to dość enigmatycznie, ale fragment wypowiedzi udzielonej w rozmowie z gamesindustry.biz powinien sprawę nieco rozjaśnić.

Podejście, które przyjmujemy w Judas, opiera się w dużej mierze na rozpoznawaniu działań gracza i reagowaniu na nie” - wyjaśnia Levine. „Mowa nawet o zwykłym obserwowaniu szerokiego zakresu działań grającego przez postacie niezależne, a także komentowaniu ich”.

„»Hej, widziałeś to i zrobiłeś to, a potem zrobiłeś to i to było interesujące, ponieważ spowodowało coś innego« - działamy teraz nad tego rodzaju rzeczami” - mówi dalej. „Tak naprawdę to tylko obserwowanie działań gracza, a następnie pisanie różnego rodzaju linii, które mogą być reakcją na jakieś rzeczy”.

Ostatni zwiastun Judas ukazał się w lutym zeszłego roku.Zobacz na YouTube

Skomplikowane interakcje w nieliniowej fabule

Największym wyzwaniem dla projektantów jest zakorzenienie tego rozbudowanego systemu interakcji w rozgałeziającej się fabule oraz nieliniowym świecie. To właśnie te dwa elementy stanowią największą różnicę względem gier z serii Bioshock, których struktura - zdaniem Levine'a - przypominała prosty korytarz.

BioShock i BioShock Infinite, jeśli spojrzeć na nie z deweloperskiego punktu widzenia [...] są w zasadzie korytarzem. To bardzo, bardzo długi korytarz z kilkoma »triggerami«, które aktywują elementy fabularne” - opowiada Levine.

Judas jest tworzony bardzo, bardzo inaczej, przez co zdecydowanie mocniej odzwierciedla działania graczy. Jednocześnie jest także o wiele trudniejszy do zaprojektowania” - dodaje.

Judas nie ma jeszcze daty premiery, ale na rynku ma się ukazać jeszcze w tym roku. Gra zmierza na PC i konsole obecnej generacji, a rozwijana jest przez studio Ghost Story Games, które Levine założył kilka lat po zamknięciu Irrational, odpowiedzialnego właśnie za BioShock.

Zobacz także