Kickstarter: Koniec zbiórki na remake pierwszego System Shock
Osiągnięto kilka celów.
Zbiórka pieniędzy na produkcję nowego System Shock dobiegła końca. Remaster/remake pierwszej odsłony serii zadebiutuje na przełomie 2017 i 2018 roku.
Ostateczna suma wpłat na Kickstarterze wyniosła 1,351 mln dolarów, choć twórcy za cel założyli sobie pozyskanie „tylko” 900 tysięcy.
Dzięki temu udało się odblokować kilka celów rozszerzonych: wersje Mac i Linux, wsparcie dla klawiatury Razer Chroma, tłumaczenia (niestety, bez języka polskiego), a także dodatkowe lokacje i rozbudowaną narrację (kolejni członkowie załogi, dzienniki głosowe czy sekcje Cytadeli).
Nie udało się odblokować innych dodatków, takich jak orkiestrowa ścieżka dźwiękowa, więcej animacji śmierci czy wsparcie dla urządzeń rzeczywistości wirtualnej.
Wszystkie platformy sprzętowe to PC (Windows, Mac, Linux) oraz Xbox One, z debiutem pod koniec 2017 roku, a także PlayStation 4, zaplanowane na początek 2018 r.
Wszyscy zainteresowani mogą też w dalszym ciągu pobrać wersję demonstracyjną produkcji na komputery osobiste. Szczegóły i linki na Kickstarterze.
Odpowiedzialne za prace Night Dive Studios po raz pierwszy tworzy tak ambitny projekt, zajmując się w przeszłości tylko konwersjami starszych gier na nowe platformy.
Całość bazuje na silniku Unity, oferując oczywiście lepszą grafikę, muzykę i sztuczną inteligencję oraz zagadki i interfejs przystosowane do współczesnych standardów.
Night Dive przejęło prawa do serii w 2015 roku, wcześniej posiadając tylko licencję. Wkrótce potem podjęto współpracę z Otherside Entertainment, które przygotuje teraz pełnoprawną, trzecią odsłonę. Do prac zaangażowano samego Warrena Spectora, twórcę oryginału.
System Shock ukazał się 22 września 1994 roku. Akcja toczy się na stacji kosmicznej Citadel, opanowanej przez sztuczną inteligencję - SHODAN. Ta planuje zniszczenie Ziemi, co musimy oczywiście powstrzymać.