Kickstarter: powrót humorystycznej serii platformówek Toejam and Earl
Z kooperacją dla 4 osób.
Duchowy następca serii Toejam and Earl został wstępnie ujawniony na początku miesiąca, a teraz projekt powstaje już oficjalnie - ruszyła zbiórka pieniędzy na Kickstarterze.
Za produkcję Toejam and Earl: Back in the Groove odpowiada HumaNature Studios. Właścicielem tej firmy deweloperskiej jest Greg Johnson, producent trzech poprzednich cyklu.
Johnson wyjaśnia, że dwa sequele (Panic in Funkotron z 1993 roku oraz Mission to Earth z 2002 r.) nie były do końca zgodne z jego wizją i pomysłem na to, w jakim kierunku powinna udać się seria. Twórca zgadzał się po prostu na to, czego chciał wydawca - Sega.
Teraz deweloper nie musi jednak przed nikim odpowiadać, więc postanowił wrócić do korzeni i postawić na izometryczną oprawę, postacie w 2D, eksplorację i zabawę w kooperacji.
Tym razem tryb współpracy dostępny będzie dla maksymalnie czterech osób, w sieci lub na podzielonym ekranie.
Innowację stanowi trójwymiarowy teren - gracze przybliżą i oddalą widok, by lepiej zobaczyć szczegóły otoczenia. Fabuła opowie o przygodach Toejama i Earla na tajemniczej wyspie, gdzie znajdą dwójkę nowych znajomych: Peabo i Lewandę. Zadaniem będzie znalezienie części do naszego zniszczonego statku.
Johnson chciałby wydać Back in the Groove na „wszystkich” platformach, ale zaczyna prace od PC, Maca i Linuksa.
HumaNature Studios potrzebuje 400 tysięcy dolarów. Zbiórka trwa do 27 marca a już teraz licznik wskazuje ponad 80 tys. Premierę zaplanowano wstępnie na listopada tego roku.
Pierwsza odsłona serii ukazała się w 1991 roku na konsoli Sega MegaDrive/Genesis. Główni bohaterowie to „czerwony kosmita o trzech nogach” oraz „gruby pomarańczowy kosmita”. Twórcy stawiali na humorystyczne podejście i parodię popkultury z lat 90.
Dwie pierwsze gry były platformówkami w 2D, ale w ToeJam and Earl 3: Mission to Earth z 2002 roku zdecydowano już na trzy wymiary. Ten tytuł ukazał się już tylko na konsolach Xbox i nie zdobył podobnej popularności, co poprzednie odsłony.