Skip to main content

Kickstarter: Start kampanii The Long Dark

AKTUALIZACJA: Projekt sfinansowany.

Aktualizacja #3: Na trzy dni przed końcem kampanii udało się zebrać planowane 200 tys. dolarów kanadyjskich. Na 54 godziny przed końcem akcji użytkownicy Kickstartera wpłacili łącznie 214 tys.

Wśród celów rozszerzonych znaleźć można cyfrowy komiks (225 tys.) i rozbudowaną ścieżkę dźwiękową. Jeśli prace nad grą zakończą się według przewidywań, pierwszy epizod powinien zadebiutować w październiku przyszłego roku, na PC, Maca i Linux.

*

Aktualizacja #2: Hinterland Games, zgodnie z zapowiedzią, opublikowało materiał wideo przedstawiający rozgrywkę z prototypowej wersji The Long Dark. Możemy przyjrzeć się oprawie graficznej, a także podstawowym elementom walki o przetrwanie, takim jak rozpalanie ogniska.

Film komentuje Raphael van Lierop, szef studia Hinterland Games.

Zobacz na YouTube

Do końca zbiórki w serwisie Kickstarter pozostało 8 dni, by cel został osiągnięty, gracze musieliby wpłacić jeszcze 83 tysiące dolarów kanadyjskich.

Dzięki, PC Gamer.

*

Aktualizacja #1: Dziesięć dni do zakończenia zbiórki, sto tysięcy dolarów kanadyjskich do zebrania. Twórcy, chcąc zachęcić potencjalnych użytkowników do wsparcia projektu, opublikowali pierwsze screenshoty z gry.

W przyszłym tygodniu powinniśmy otrzymać także pierwszy film z rozgrywki.

*

Oryginalna wiadomość: Rozpoczęła się zapowiadana w ubiegłym tygodniu zbiórka pieniędzy na The Long Dark - symulator przetrwania w niesprzyjających warunkach mroźnej północy Ameryki.

W 10-minutowym filmie promocyjnym na Kickstarterze zabrakło niestety ujęć z rozgrywki, co oznacza zapewne, że prace są na wczesnym etapie.

Twórcy planują pozyskanie 200 tys. dol. Pierwszy odcinek produkcji ukaże się w październiku przyszłego roku na PC, Maca i Linux. Następne odsłony udostępniane będą bez dodatkowych opłat. Najniższa kwota, gwarantująca kopię gry, wynosi 20 dol. (ok. 63 zł). Za 30 dol. otrzymamy cyfrową wersję ścieżki dźwiękowej, a wpłata 40 dol. to także dostęp do testów beta.

Pierwszy epizod gry opowie historię pilota Williama Mackenziego, który zostaje uwięziony w dziczy po geomagnetycznej katastrofie, która zrujnowała niemal całą technologię w Stanach Zjednoczonych. Rozgrywka stawia na eksplorację, pozyskiwanie surowców i - co najważniejsze - stawianie czoła licznym przeciwnościom losu, choć bezpośrednia walka będzie ostatecznością. Twórcy przewidują nawet wybory moralne i ich konsekwencje, wpływające na fabułę kolejnych odcinków.

Odpowiedzialne za produkcję studio Hinterland pełne jest weteranów z branży. Zespołem dowodzi Raphael van Lierop, wcześniej reżyser Warhammer 40,000: Space Marine, dyrektor narracji w Far Cry 3 i dyrektor kreatywny w polskim Enemy Front od CI Games.

Listę gwiazd uzupełnia dyrektor techniczny Alan Lawrance z Volition (Saints Row, Red Faction), artysta i animator Hokyo Lim z Rio Games (League of Legends), scenarzystka Marianne Krawczyk z Sony Santa Monica (God of War, także LA Noire i najnowszy film w uniwersum Star Trek) oraz David Chan z BioWare.

Zobacz także