Skip to main content

Kiedy Diablo 4 dostanie filtr przedmiotów? Odpowiedź jest skomplikowana

Blizzard o nadchodzących zmianach.

Diablo 4 w kolejnych aktualizacjach doczekało się już wielu usprawnień z gatunku „jakości użytkowania”, jak przeprojektowany system klejnotów i zmiany w schowku. Na ustach graczy jest jednak kolejna kwestia: filtr lootu.

Ten system - znany bardzo dobrze wszystkim miłośnikom Path of Exile - sprawiałby, że wypadające z pokonanych wrogów przedmioty byłyby automatycznie filtrowane. Można by na przykład wyłączyć wyświetlanie białych i niebieskich itemów, czy też poszczególnych rodzajów wyposażenia. Po co łotrzykowi czarodziejskie różdżki i dwuręczne topory?

Blizzard ma plany na przygotowanie takiego elementy, lecz ten jest zbyt skomplikowany niż - dla przykładu - dodanie wyszukiwarki do schowka.

- Nie mamy daty dla filtru. Dlaczego? Pozwólcie, że nieco się cofnę - mówił niedawno reżyser Joe Shely podczas rozmowy z serwisem PC Gamer. - Jeśli pomyśleć o zmianach w 2. sezonie, do głowy przyjdzie być może o 40 procent szybsze zdobywanie doświadczenia. I tak właśnie jest. Mamy dane, które to potwierdzają, ale nie było tak, że po prostu wpisaliśmy cyfrę i powiedzieliśmy „pomnóżmy to przez 1,4”.

Zmienić trzeba było dużo więcej elementów, jak eliksiry czy Rozżarzony Popiół, także oferujące bonusy do doświadczenia. Wszystko po to, by awansowanie na kolejne poziomy pozostało spójne przy znacznym przyśpieszeniu. To samo dotyczy wszelkich modyfikacji w systemie przedmiotów.

- Każda pozornie prosta decyzja ma szalony ciąg przyczyn i skutków, rozlewający się falą po całej grze - mówił ten sam Shely podczas panelu dyskusyjnego na BlizzConie. - Czasami te metaforyczne owoce wiszą nisko i można zerwać je dość szybko, a czasami jest tak, że jedna zmiana to w rzeczywiści sto dwadzieścia zmian, jeśli mogę posilić się całkowicie wymyśloną liczbą.

Deweloper wyliczał, jakie nowości jego studio planuje wprowadzić w grze. Dobre wieści są takie, że lista brzmi niemal identycznie z tym, czego domagają się gracze: łatwiejsze porównywanie przedmiotów, rozbudowanie systemu rzemiosła i więcej opcji modyfikowania statystyk przedmiotów, koniec z „chomikowaniem” aspektów (będą w Kodeksie), a także zmiany w eliksirach, zwłaszcza ich liczbie.

- Jest jeden eliksir, który zmniejsza odnawianie uniku o 7 procent. Cóż, pewnie nie jest akurat tym najbardziej wartościowym eliksirem - żartował Shely. - Z pewnością mamy pewne możliwości do wykorzystania w tej zakładce inwentarza.

Zobacz także