Kilka minut rozgrywki z niezależnego horroru Perception
Gra projektanta BioShock.
Serwis IGN opublikował kilka minut rozgrywki z niezależnego horroru Perception, tworzonego przez studio The Deep End Games.
Produkcję na tle szeregu innych tytułów tego typu wyróżnia osoba szefa projektu. To Bill Gardner, który spędził 12 lat w Irrational Games, odpowiadając między innymi za projekty poziomów w pierwszej odsłonie serii BioShock.
Bohaterka nowej gry - Cassie - ma wizje tajemniczej posiadłości, gdzieś w Nowej Anglii. Ostatecznie udaje się jej zlokalizować budynek na Echo Bluff, samotnym półwyspie w Gloucester w Massachusetts. Dziewczyna dociera na miejsce i wkracza do środka, by zbadać wnętrze domu.
Pewną innowacją jest fakt, że kierujemy niewidomą postacią, korzystającą z czegoś w rodzaju echolokacji. Wszystkie dźwięki tworzą wizualizacje, które widzi gracz i bohaterka. Za pomocą laski możemy stukać w przeróżne obiekty, co generuje odgłosy i wizualizuje okolicę.
Problem polega na tym, że hałasy przyciągają również istotę zwaną Presence, która chce zapobiec ujawnieniu sekretów posiadłości. Ważną rolę odegra telefon głównej bohaterki. Za pomocą aplikacji zamienimy znajdowane listy na mowę, zadzwonimy też do znajomego, który opisze obiekty.
Premierę sfinansowanej na Kickstarterze produkcji zaplanowano na czerwiec, na PC.