Skip to main content

Killzone: Shadow Fall bez punktów doświadczenia w trybie sieciowym

Oraz bez plecaków odrzutowych.

Na oficjalnej stronie internetowej Killzone: Shadow Fall opublikowano kolejną porcję informacji na temat trybów sieciowych, potwierdzając między innymi rezygnację z punktów doświadczenia.

Postawiono na inny rodzaj punktów, otrzymywanych wyłącznie za wykonywanie określonych wyzwań. „Walutę” wymienimy następnie na dodatki do broni i ulepszenia umiejętności.

Twórcy zapewniają, że w pełnej wersji znajdzie się ponad 1500 wyzwań. Jako przykład podano „znieszczenie jednej wieżyczki” lub „zabicie jednego wroga za pomocą laserowej miny.”

Także podczas walki nagradzani będziemy punktami. Jeśli zbierzemy ich wystarczająco dużo, odblokujemy Honor - specjalny dodatek do statystyk postaci, dostępny do końca sesji. Jeśli wyjdziemy z rozgrywki - tracimy bonus.

Korzystanie z broni palnej będzie wymagało umiejętności - w Shadow Fall nie znajdziemy karabinów bez odrzutu i z automatycznym celowaniem. Każdy egzemplarz można ulepszyć za pomocą dwóch gadżetów.

Studio Guerrilla przygotowuje także system Spotlight, przypominający nieco rozwiązanie z trybu sieciowego w Far Cry 3. Po zakończeniu każdej rundy trzech najlepszych graczy może wykonać „spotlight” na najlepszych zawodnikach z drużyny przeciwnej, podkreślając zwycięstwo dodatkową animacją. Jeśli nie aktywujemy tego elementu w porę, wrogowie mogą odpowiedzieć kontratakiem.

Jak potwierdzono już wcześniej, Shadow Fall umożliwi rozgrywkę z botami: w trybie sieciowym, ale także offline. W multiplayerze nowi gracze dołączający do serwera będą stopniowo zastępować boty.

Guerrilla poinformowała także, że w grze sieciowej nie znajdziemy egzoszkieletów i plecaków odrzutowych, które wprowadziłby tylko dodatkową komplikację rozgrywki. Twórcy chcą skupić się na stworzeniu „sprawiedliwego pola walki.”

Killzone: Shadow Fall ukaże się w Europie już 29 listopada, wraz z premierą PlayStation 4.

Zobacz także