Skip to main content

Kingdom Come Deliverance - interfejs i ekran gry

Informacje na ekranie.

Chociaż na pierwszy rzut oka interfejs w Kingdom Come Deliverence może wydawać się dość minimalistyczny, to wbrew temu można wyczytać z niego sporo ważnych informacji.

Dobrze zatem wiedzieć, co oznaczają poszczególne elementy na ekranie, tym bardziej, że niektóre mogą okazać się kluczowe nawet dla życia głównego bohatera.

Poniżej przedstawiamy opis najważniejszych informacji związanych z interfejsem głównym oraz wszystkimi ważniejszymi zakładkami, do których dostęp otrzymujemy z poziomu specjalnego menu. To właśnie w nim możemy między innymi zająć się inwentarzem czy sprawdzić informacje związane z rozwojem bohatera.

Poniżej znajdują się wszystkie ważne informacje dotyczące głównego ekranu gry. Warto poświęcić kilka chwil na ich poznanie.

Najważniejsze obszary głównego ekranu gry.

Kompas (1) - zaznaczono na nim kierunki świata, a także odkryte miejsca (ikony budynków) i cele aktywnych misji (ikony tarcz). Dwa złączone miecze pod kompasem oznaczają, że bohater bierze udział w walce.

Okno wiadomości (2) - tutaj będą pojawiać się wszelkiego rodzaju wskazówki i informacje związane z grą. Szczególnie dużo będzie ich na początku gry - gdybyś jakąś przegapił, to może ją odnaleźć w zakładce Samouczek w Kodeksie (klawisz N).

Efekty oddziałujące na bohatera (3) - w tym miejscu są wyświetlane różne efekty wpływające na główną postać. Przykładowo jeśli podczas walki dojdzie do krwawienia, złamania lub innej poważnej kontuzji, to informacja o tym pojawi się właśnie tu.

Pasek zdrowia i wytrzymałości (4) - czerwonym kolorem zaznaczono zdrowie postaci (4a), które stopniowo jest tracone na przykład w momencie trafień przeciwnika w trakcie walki.

Żółtym kolorem (4b) oznaczono wytrzymałość - gdy jest tracona np. podczas machania mieczem lub biegu, to pasek robi się niebieski. Gdy wartość zbliży się do zera, to postać będzie musiała odpocząć (zaprzestać na chwilę walki lub biegu).

Biały fragment paska z prawej (4c) pojawia się w momencie, gdy postać jest np. głodna - wtedy stopniowo tracona jest wytrzymałość oraz zdrowie.

Zielony pasek (4d) pojawia się, gdy korzystasz z konia i oznacza jego wytrzymałość. Gdy w trakcie galopu zbliży się do zera musisz dać zwierzęciu odpocząć, ponieważ inaczej bohater może spaść z jego grzbietu. W trakcie walki pasek ten (4d) przyjmuje kolor fioletowy, pokazując zdrowie wroga.



Ikony głodu i snu (5) - jeśli bohater zaczyna być głodny lub śpiący, to w tym miejscu pojawią się odpowiednie ikony (talerza oraz łóżka). Wypełniające się kółka oznaczają osłabienie głównej postaci, dlatego w takich przypadkach należy jak najszybciej coś zjeść lub udać się na spoczynek.

Informacje związane z interakcją (6) - w tym miejscu pojawiają się informacje dotyczące różnych interakcji. Na przykład tego, jakie klawisze należy wcisnąć, aby rozpocząć galop podczas jazdy konnej albo co wcisnąć, żeby włamać się do skrzyni, przed którą stoimy.

Zobacz także