Kingdom Come: Deliverance nie rywalizuje z Assassin's Creed
Tłumaczą twórcy.
Twórcy wydanego dwa tygodnie temu Kingdom Come: Deliverance podkreślają, że osadzony w średniowieczu przedstawiciel gatunku RPG nie jest typowym tytułem wysokobudżetowym, czyli tak zwanym „AAA”.
Producent wykonawczy gry - Martin Klima - na oficjalnym forum projektu odpowiedział na pytania fanów. Jeden z użytkowników poruszył kwestię porównywania dzieła studia Warhorse do największych pozycji.
„Nie uważam, by KCD rywalizowało z produkcjami pokroju Assassin's Creed czy Cień Wojny. Nie dysponujemy po prostu odpowiednimi zasobami, by stworzyć podobny tytuł” - stwierdził deweloper.
„Widzę, że »prawdziwe« gry AAA - jak wyżej wymienione - wybaczają coraz więcej, są w większym stopniu dopasowane do niedoświadczonych oraz roztargnionych graczy. W rzeczywistości »przechodzą się same«. Wyświetlają rozmaite markery, podpowiedzi i przydatne wskazówki, dzięki czemu nie trzeba zastanawiać się nad kolejnymi krokami” - dodaje.
„Nie ma w tym nic złego. Rozumiem, dlaczego firmy tworzące podobne produkcje obierają taki kierunek, na który oczywiście istnieje zapotrzebowanie, czego dowodzą wyniki sprzedaży” - tłumaczy.
„Z drugiej strony, gry niezależne są zarówno oryginalnie, jak i mniej wyrozumiałe dla graczy, ale z powodu ograniczonego budżetu obierają prostszą w przygotowaniu formę - na przykład wiele to dwuwymiarowe platformówki lub projekty przedstawiające wydarzenia z perspektywy kamery zawieszonej nad planszą” - pisze Klima.
Zobacz: Kingdom Come Deliverance - Poradnik, Solucja
„KCD próbuje połączyć oba rodzaje: w środku to produkcja niezależna - trudniejsza, bardziej wymagająca, okrutniejsza - ale z grafiką i jakością rodem z tytułu AAA” - zaznacza.
„Chciałbym jednak, byśmy mieli więcej czasu na doszlifowanie projektu przed premierą, na co zasługuje gra wysokobudżetowa”- podsumowuje.
Kingdom Come: Deliverance trapione jest szeregiem zróżnicowanych błędów. Niektóre usterki są na tyle poważne, że uniemożliwiają ukończenie określonych zadań. Obecnie twórcy przygotowują kolejną aktualizację, która nie tylko rozwiąże liczne problemy, ale i udoskonali system zapisów.
Odpowiadając na inne pytanie Klima przyznał, że trwające ponad sześć lat prace nad tytułem nie były łatwe. Deweloperzy podjęli wiele złych decyzji oraz „zmarnowali czas i energię” na elementy, z których ostatecznie zrezygnowali.
Warto zaznaczyć, że większość członków zespołu pozostała jednak do końca, a więc do momentu premiery. W trakcie procesu produkcyjnego, studio Warhorse opuściło jedynie 30 osób.
Kingdom Come jest dostępne na PC, PS4 i Xbox One od 13 lutego. To średniowieczne RPG stawiające na realizm, a nie na elementy fantastyczne. Historia skupia się na synu kowala, który chce pomścić rodzinę i zostać rycerzem.