Skip to main content

Kingdom Come: Deliverance nie rywalizuje z Assassin's Creed

Tłumaczą twórcy.

Twórcy wydanego dwa tygodnie temu Kingdom Come: Deliverance podkreślają, że osadzony w średniowieczu przedstawiciel gatunku RPG nie jest typowym tytułem wysokobudżetowym, czyli tak zwanym „AAA”.

Producent wykonawczy gry - Martin Klima - na oficjalnym forum projektu odpowiedział na pytania fanów. Jeden z użytkowników poruszył kwestię porównywania dzieła studia Warhorse do największych pozycji.

Kingdom Come: Deliverance to wymagająca gra

„Nie uważam, by KCD rywalizowało z produkcjami pokroju Assassin's Creed czy Cień Wojny. Nie dysponujemy po prostu odpowiednimi zasobami, by stworzyć podobny tytuł” - stwierdził deweloper.

„Widzę, że »prawdziwe« gry AAA - jak wyżej wymienione - wybaczają coraz więcej, są w większym stopniu dopasowane do niedoświadczonych oraz roztargnionych graczy. W rzeczywistości »przechodzą się same«. Wyświetlają rozmaite markery, podpowiedzi i przydatne wskazówki, dzięki czemu nie trzeba zastanawiać się nad kolejnymi krokami” - dodaje.

„Nie ma w tym nic złego. Rozumiem, dlaczego firmy tworzące podobne produkcje obierają taki kierunek, na który oczywiście istnieje zapotrzebowanie, czego dowodzą wyniki sprzedaży” - tłumaczy.

„Z drugiej strony, gry niezależne są zarówno oryginalnie, jak i mniej wyrozumiałe dla graczy, ale z powodu ograniczonego budżetu obierają prostszą w przygotowaniu formę - na przykład wiele to dwuwymiarowe platformówki lub projekty przedstawiające wydarzenia z perspektywy kamery zawieszonej nad planszą” - pisze Klima.

Zobacz: Kingdom Come Deliverance - Poradnik, Solucja

„KCD próbuje połączyć oba rodzaje: w środku to produkcja niezależna - trudniejsza, bardziej wymagająca, okrutniejsza - ale z grafiką i jakością rodem z tytułu AAA” - zaznacza.

„Chciałbym jednak, byśmy mieli więcej czasu na doszlifowanie projektu przed premierą, na co zasługuje gra wysokobudżetowa”- podsumowuje.

Kingdom Come: Deliverance trapione jest szeregiem zróżnicowanych błędów. Niektóre usterki są na tyle poważne, że uniemożliwiają ukończenie określonych zadań. Obecnie twórcy przygotowują kolejną aktualizację, która nie tylko rozwiąże liczne problemy, ale i udoskonali system zapisów.

Zobacz na YouTube

Odpowiadając na inne pytanie Klima przyznał, że trwające ponad sześć lat prace nad tytułem nie były łatwe. Deweloperzy podjęli wiele złych decyzji oraz „zmarnowali czas i energię” na elementy, z których ostatecznie zrezygnowali.

Warto zaznaczyć, że większość członków zespołu pozostała jednak do końca, a więc do momentu premiery. W trakcie procesu produkcyjnego, studio Warhorse opuściło jedynie 30 osób.

Kingdom Come jest dostępne na PC, PS4 i Xbox One od 13 lutego. To średniowieczne RPG stawiające na realizm, a nie na elementy fantastyczne. Historia skupia się na synu kowala, który chce pomścić rodzinę i zostać rycerzem.

Zobacz także