Skip to main content

Kingdom Come Deliverance - Trening czyni mistrza

Misja główna: nauka fechtunku i łucznictwa.

To zadanie rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego, czyli Przebudzenie. Twój obecny obowiązek to udanie się na przeszkolenie do dowódcy Bernarda. Znajduje się on na placu bojowym przy Górnym Zamku w Ratajach, czyli na północny wschód od miasteczka.

Miej jednak na uwadze fakt, że mężczyznę znajdziesz tam najwcześniej lekko przed południem, a najpóźniej wczesnym wieczorem. Co więcej, nawet gdy zawędrujesz do wskazanego miejsca w wyznaczonym czasie, możesz nie zastać Bernarda przy arenie. Może się okazać, że mężczyzna poszedł na przykład coś zjeść. Wówczas po prostu czekaj cierpliwie, aż pojawi się.

Porozmawiaj z Bernardem (1) dopiero wtedy, gdy będzie przy samej arenie. W opcjach dialogowych wybierz „Trening podstawowy”, a następnie poprowadź w dowolny sposób rozmowę. Warto jest rozpocząć trening od podstaw, aby utrwalić sobie cenną wiedzę. Na samym początku zyskasz informacje między innymi o potrzebie ciągłego ruchu.

Trening i nauka walki mieczem wydaje się niepozorna, ale postaraj się zapamiętać wskazówki udzielane przez Bernarda - są bardzo cenne.

Nauka walki mieczem

Operowanie mieczem rozpoczniesz od wykonania pięciu cięć (2). Nie jest ważne z jakiego kierunku je wyprowadzisz. Każdy z ciosów i tak zostanie sparowany. Następnie wykonasz atak alternatywny, czyli pchnięcie. Kolejny etap szkolenia obejmuje wyprowadzenie kilku serii ataków. Po prostu wyprowadzaj następny cios tuż po tym, jak pierwszy będzie zbliżał się do końca.

Następna część szkolenia polega na blokowaniu zmierzających w naszym kierunku ciosów. Nie trzymaj cały czas przycisku bloku, ale obserwuj uważnie przeciwnika i kierunek, z którego będzie uderzał. Gdy wykonasz pięć skutecznych bloków, gra nauczy cię najskuteczniejszego blokowania w ostatniej chwili. Zanim jednak to nastąpi, pociesz się chwilę wolną walką.

Kolejną fazą treningu jest atak strefowy. Musisz wówczas dobierać jeden z pięciu kierunków, z którego uderzysz przeciwnika. Zwracaj uwagę na to, jak rywal trzyma broń i nie uderzaj z tej strony. Wskazuje to czerwony znacznik wokół celownika (3). Nigdy nie uderzaj właśnie z zaznaczonego tym kolorem kierunku.

Atak z konkretnego kierunku (3) i blokowanie w odpowiednim momencie (4) to podstawy zwycięstwa w Kingdom Come Deliverance.

Czas wrócić do wspomnianego wcześniej blokowania w odpowiednim momencie. Znowu musisz uważnie obserwować środek swojego celownika. Gdy ten zamieni się na małą, zieloną tarczę (4), naciśnij wówczas błyskawicznie i przytrzymaj przycisk odpowiedzialny właśnie za blokowanie ciosu. Pamiętaj, że przyjęcie takiego ciosu nie zrani cię, ale na pewno wpłynie na kondycję.

Po przeprowadzeniu kilku ćwiczeń zajęcia zostaną przerwane rozmową. Po zakończonym dialogu nauczysz się ostatniej rzeczy na polu walki, czyli wykonywania uników, które mogą być alternatywą dla bloku, zwłaszcza wtedy, gdy przeciwnik jest znacznie silniejszy. Po zakończonym treningu udaj się za Bernardem na strzelnicę.


Nauka strzelania z łuku

Po dotarciu do miasta i wejściu na teren strzelnicy pojawi się opcja potrenowania strzelania do tarczy. Dbaj o odpowiedni naciąg i utrzymanie celu w okolicach środka ekranu. Utrudnienie stanowi fakt, że podczas strzelania z łuku gra nie oferuje celownika, który można jednak wywołać odpowiednią modyfikacją. Więcej o celowniku przeczytasz tutaj - Kingdom Come: Deliverance z celownikiem i dodatkowymi opcjami.

Podczas celowania z łuku w Kingdom Come Deliverance kluczowe jest nie utrzymywanie zbyt długo maksymalnego naciągu oraz branie poprawki na odległość dzielącą cię od celu.

Po oddaniu kilku treningowych strzałów staniesz w szranki z Janem Ptaszkiem. Wyzwie cię na pojedynek w strzelaniu z łuku. Twoim celem jest zdobycie większej liczby punktów w siedmiu strzałach. Jeśli ci się to uda, zaprosi cię na arenę. Jeśli przegrasz, będziesz obiektem drwin i na pewno w jakiś sposób będziesz „wisiał” przysługę Ptaszkowi.

Dodatkowo, jeśli zwyciężysz, Jan Ptaszek zaprosi cię na arenę. Walcząc - tym razem prawdziwymi - mieczami staraj się używać technik, których nauczyłeś się na początku tego zadania. Jeśli uda ci się zwyciężyć, wygrasz łowiecki łuk pana Ptaszka. Teraz wystarczy, że porozmawiasz z Bernardem, który powinien kręcić się w okolicy lub zmierzać w kierunku miasta.

Tymi schodami dotrzesz do siedziby wójta.

Na samym końcu musisz udać się do wójta. Jego siedziba znajduje się w południowo-zachodniej części miasta. Aby dostać się do oznaczonego literą „A” miejsca, musisz skorzystać ze schodów widocznych na powyższym obrazku.



W rozmowie z wójtem możesz opowiedzieć mu swoją historię, a także dopytać o kilka szczegółów. Warto zapytać o naukę czytania, gdyż dzięki temu odblokujesz dodatkowe zadanie. Na samym końcu wybierz opcję zgłoszenia się na służbę, aby odblokować kolejną fabularną misję.

Zobacz także