Skip to main content

Kingdom Come Deliverance - Uciekaj!

Misja główna: ucieczka ze zniszczonej osady i wydostanie się z Talmberka.

To zadanie główne rozpocznie się automatycznie po ukończeniu poprzedniego, czyli Niespodziewana wizyta. Zaraz po zakończonym przerywniku biegnij ile sił przed siebie po wąskiej ścieżce. Dla pewności możesz przeskakiwać nad kamieniami. Pod żadnym pozorem się nie oglądaj. Możesz mieć pewność, że jesteś ścigany.

Finalnie musisz dotrzeć do Talmberka, miasteczka położonego na południowy wschód. Na początku skup się jednak na biegnięciu przed siebie i nie oglądaniu się. Gdy zbiegniesz na niższy poziom zauważysz domostwa. Od razu biegnij w kierunku konia (1) i dosiądź go, po czym kontynuuj jazdę obraną wcześniej ścieżką. Oczywiście w kierunku przeciwnym do zaatakowanej osady.

Ucieczka nie jest trudna, ale może okazać się stresująca ze względu na goniących nas przeciwników.

Używając galopu pędź przed siebie, ale uważaj na zielony pasek wytrzymałości konia. Gdy zbliży się on do zera, warto chwilę pojechać zwykłym tempem, aby szybko się zregenerowała. Rób to jednak z czuciem i szybko wracaj do galopu, gdyż wciąż jesteś ścigany. Będziesz także atakowany, ale nie nawiązuj walki - nie masz najmniejszych szans.

W pewnym momencie otrzymasz strzałę z łuku i będziesz krwawił. Nie zważaj na to, ale w dalszym ciągu jedź przed siebie głównym traktem. Po przekroczeniu niewielkiego mostu (2) na rzeczce skręć ostro w lewo i obierz dowolną ścieżkę. W końcu dotrzesz do upragnionego celu. Uruchomi się scenka przerywnikowa, w ramach której poznasz rządzących miastem.


Rozmowa z Borzkiem i panią Szczepanką

Po zakończeniu przerywnika wyjdź z komnaty i zejdź na dziedziniec, gdzie porozmawiasz z Borzkiem (3). Udaj się za mężczyzną, a w kolejnej izbie zjedz co nieco, najlepiej zabierając do ekwipunku całe możliwe jedzenie. Następnie udaj się do jedynego znacznika na mapie, czyli tego z literą „A”.

Podczas rozmów z różnymi osobami zwracaj uwagę na to, jak reagują i ich statystyki w lewym dolnym rogu ekranu.

Znajduje się tam komnata z łóżkiem. Udaj się na spoczynek, wybierając którąś z porannych godzin. Nie ma znaczenia, którą godzinę wybierzesz, gdyż i tak po chwili zostaniesz obudzony. Podczas rozmowy z kobietą wybieraj opcje dialogowe według własnego sumienia. Możesz zerknąć na jej statystyki (4), które odkryją się dopiero po kilku wypowiedziach.

Po przeprowadzonej rozmowie pójdziesz ponownie spać. Obudzą cię jednak koszmary. Podnieś pochodnię ze stołu i wyjdź z pomieszczenia drzwiami na wprost. Skieruj się uliczką w lewo i obejdź cały budynek. Przed kratą skręć w lewo i wejdź schodami na górę, aż znajdziesz się na murach obronnych. W końcu natkniesz się na pana Borzka. Porozmawiaj z nim.

Twoim zadaniem jest trzymanie straży na blankach. Po prostu pospaceruj po murach i porozmawiaj z którymś z żołnierzy. Teraz musisz poczekać do rana. Możesz skorzystać z opcji przyspieszania czasu, o której pisaliśmy na głównej stronie poradnika.

Gdy nastanie poranek, skieruj się na mury na podzamczu. Uruchomi się scenka przerywnikowa, która nie skończy się tym razem tak, jak w przypadku pierwszej osady. Powiedz Borzkowi, że musisz wrócić do Skalicy, aby pochować rodziców. Niestety, nie będzie to takie proste.


Jak wydostać się z Talmberka i wrócić do Skalicy

Zaproponujemy ci teraz najoptymalniejsze rozwiązanie, dzięki któremu nie tylko nie zaryzykujesz swojego zdrowia, ale i zyskasz cenne przedmioty. Na początku porozmawiaj ze strażnikiem imieniem Radzim (5). Znajduje się on przy niewielkim wyjściu w północnej części zamku. Użyj na nim opcji retoryki, gdyż żołnierz nie pomoże pochwalić się nią na wysokim poziomie. Uzyskasz w ten sposó cenną wskazówkę, aby przebrać się w zbroję.

Wydostanie się z Talmberka jest proste, ale wymaga czujności przy otwieraniu skrzyni.

Jak zdobyć zbroję z Talmberka

Aby zyskać wspomnianą zbroję, najpierw udaj się do handlarza imieniem Wotawa (6). Znajdziesz go tuż obok strażnika, z którym przed chwilą rozmawiałeś. Zakup u niego wytrych, po czym skieruj się do południowej części zamku. W bramie skręć w prawo i wejdź schodami do góry. To te same schody, którymi dostałeś się na mury w nocy. Tam skręć ostro w prawo i otwórz drzwi (7).

Cały proces musisz wykonać możliwie szybko, aby nikt cię nie zauważył.

Koniecznie zamknij je za sobą i włącz skradanie. Znajduje się tam skrzynia (8), którą musisz otworzyć za pomocą kupionego wcześniej wytrychu. Po jej otwarciu zabierz szybko wszystkie przedmioty i wyjdź na zewnątrz tak, abyś nie został zauważony. W takim przypadku po prostu szybko wybiegnij z pomieszczenia.

Teraz wróć do miejsca, gdzie znajdują się koniec. Twój wierzchowiec jest czwarty od lewej, a więc możesz go zabrać - nie ma potrzeby, abyś kradł któregoś z pozostałych. Teraz wróć do strażnika, który podsunął ci pomysł na ucieczkę.



Nałóż zdobyte ubranie i porozmawiaj z mężczyzną, po czym szybko wsiądź na konia i galopuj przed siebie. Zmierzaj dowolnie obraną ścieżką do Skalicy, czyli na północny zachód. Gdy będziesz wystarczająco blisko miejscowości, uruchomi się kolejna scenka przerywnikowa, rozpoczynając tym samym zadanie główne pod tytułem Powrót do domu.

Zobacz także