Kingdom Come Deliverance - umiejętności: jazda konna, łowy, konserwacja
Rozwój postaci związany z jeździectwem, polowaniami i naprawą przedmiotów.
Jeśli zawsze czułeś się samowystarczalny, powinny ci się spodobać umiejętności związane z konserwacją, czyli naprawianiem różnych przedmiotów, a także łowami, czyli polowaniem. Zaczynamy jednak od jazdy konnej, która niedługo po rozpoczęciu gry staje się naprawdę istotna.
Jazda konna - umiejętność wpływa na poziom płochliwości konia oraz jego zmęczenie w trakcie galopu (im bohater jest lepszym jeźdźcem, tym łatwiej zapanować mu nad koniem i tym wolniej będzie się męczył). Umiejętność jest rozwijana podczas jazdy konno, a punkty za nią są przyznawane naprzemiennie co cztery i co trzy poziomy doświadczenia.
- Koń do zadań specjalnych - rumak może nieść większy ciężar niż normalnie, ale kosztem wolniejszego poruszania się. Przydatne, jeśli bohater targa za sobą cały kram różnych przedmiotów. Nie można łączyć z dodatkiem Koń wyścigowy. Wymagany poziom: 4.
- Koń wyścigowy - rumak porusza się szybciej, jednak będzie w stanie unieść mniejszy ciężar. Jeśli zamiast na zbieraniu przedmiotów ważniejsza jest mobilność i szybkość, to dobrze wykupić ten bonus. Dodatku nie można łączyć z Koniem do zadań specjalnych. Wymagany poziom: 4.
- Jeździec burzy - w trakcie pogody koń będzie bardziej płochliwy, ale w inne pogody będzie łatwiej nad nim zapanować. Burze nie są bardzo częste, więc jeśli ktoś ma problemy z zapanowaniem nad rumakiem, to taki bonus może mu się ewentualnie przydać. Wymagany poziom: 7.
- Płochliwy rumak - kiedy koń jest ranny biegnie szybciej. Jeśli bohaterowi zdarza się często łączyć rumaka z walką, to interesujący dodatek umożliwiający szybką ucieczkę z pola bitwy. Wymagany poziom: 7.
- Silne uda - zwiększa szanse na pozostanie w siodle, gdy przeciwnik stara się zrzucić bohatera. Jeżeli często walczysz z rywalami na koniu, to warto rozwinąć ten bonus. Wymagany poziom: 7.
- Koń bojowy - rumak nie będzie bał się przeciwnika, o ile ten go nie uderzy. Po obserwacjach reakcji tych zwierząt podczas bitew można zdecydować czy opłaca się inwestować w ten bonus czy też nie. Wymagany poziom: 10.
- Rycerz - podczas prowadzenia walki z konia zadajesz o 15% większe obrażenia (zarówno bronią białą, jak i miotającą). Jeśli często prowadzisz walkę z siodła, to dobrze jest rozwinąć ten bonus. Wymagany poziom: 10.
- Jeździec - poza walką koń nigdy nie zrzuci bohatera. Jeżeli dobrze panujesz nad rumakiem, to nie jest to konieczny dodatek. Wymagany poziom: 14.
Łowy - rozwijanie tej umiejętności (poprzez polowania na zwierzęta) sprawia, że pozyskujesz ze zwierząt więcej mięsa i materiałów. Kolejne punkty do kupowania bonusów odblokowuje się zamiennie co trzeci i drugi poziom.
- Kły - podczas oprawiania martwego zwierzęcia możesz pozyskać również kły. Wymagany poziom: 3.
- Poroże - podczas oprawiania martwego zwierzęcia możesz pozyskać również poroże. Wymagany poziom: 3.
- Garbarz - podczas oprawiania martwego zwierzęcia możesz pozyskać również skórę. Wymagany poziom: 5.
- Rzeźnik - podczas oprawiania martwego zwierzęcia możesz wyjąć jego wnętrzności. Wymagany poziom: 5.
- Dzikość serca - w obecności bohatera zwierzęta będą mniej płochliwe, co ułatwia polowanie. Wymagany poziom: 8.
- Łowca - zadajesz o 20% większe rany dzikim zwierzętom. Wymagany poziom: 8.
- Gajowy - ekspozycja i widoczność znacznie zmniejszają się w lesie, dzięki czemu bohater może skuteczniej się skradać. Ułatwia do polowanie, ale również śledzenie osób przebywających w lesie. Wymagany poziom: 10.
- Solarz - surowe jadło w inwentarzu bohatera będzie wolniej się psuło. Wymagany poziom: 10.
- Befsztyk tatarski - bohater może jeść surowe mięso. Wymagany poziom: 13.
Konserwacja - umożliwia naprawę rzeczy i przedmiotów z wykorzystaniem brusu. Umiejętność rozwijana jest poprzez naprawy różnych przedmiotów, a im bardziej jest rozwinięta, tym efektywniej naprawy przebiegają. Kolejne punkty do odblokowywania bonusów pojawią się co trzeci poziom rozwoju umiejętności.
- Buty siedmiomilowe - jeśli nosisz buty stworzone własnoręcznie przez bohatera, to w trakcie szybkiego biegu stracisz o 20% mniej wytrzymałości. Jeśli dużo biegasz, to można rozważyć skorzystanie z tego bonusu. Wymagany poziom: 3.
- Woń - kiedy bohater nosi świeżo wyprane odzienie, to jego charyzma wzrasta o 1 na cały dzień. Jeżeli często korzystasz z łaźni i lubisz używać perswazji, to warto zastanowić się nad tym dodatkiem. Wymagany poziom: 3.
- Krawiec - każda część noszonej odzieży, która została stworzona przez bohatera, dodaje 0,5 punktu charyzmy (maksymalnie do 2 punktów). Jeśli korzystasz często z perswazji i sam robisz ubrania, to dobrze jest odblokować ten bonus. Wymagany poziom: 6.
- Wypychanie - samodzielne naprawianie zbroi sprawia, że wydaje mniej hałasu, co ułatwia skradanie się. Jeśli chcesz się skradać i kraść w zbroi, bo nie chcesz zmieniać stroju bardziej pasującego do złodzieja, to ewentualnie warto tren bonus wykupić. Wydaje się jednak, że lepiej po prostu zmienić odzienie. Wymagany poziom: 6.
- Spis treści: Kingdom Come Deliverance - Poradnik, Solucja
- Następnie: Kingdom Come Deliverance - umiejętności: picie, zielarstwo, skradanie się
- Otwieracz - naostrzona samodzielnie przez bohatera broń będzie zadawać o 15% więcej obrażeń. Jeśli często sam dbasz o swój ekwipunek, to dobrze jest zainwestować w ten dodatek. Wymagany poziom: 9.
- Zębatka - broń naostrzona samodzielnie przez bohatera ma większą o 15% szansę na doprowadzenie wroga do krwawienia. Dobry bonus, zwłaszcza w połączeniu z dodatkiem Otwieracz. Wymagany poziom: 9.
- Niezła konserwacja - noszony przez bohatera ubiór będzie niszczył się o 15% wolniej. Jeśli irytuje cię szybkość niszczenia się rzeczy wierzchnich u bohatera to ewentualnie możesz zainwestować w dodatek. Wymagany poziom: 12.
- Syn kowala - broń stworzona przy pomocy niezbędnika zadaje o 10% silniejsze obrażenia, dopóki zbyt mocno się nie zniszczy. Jeżeli sam tworzysz bronie, to można poświęcić punkt na zakup tego bonusu. Wymagany poziom: 12.