Skip to main content

Kingdom Come Deliverance - umiejętności: picie, zielarstwo, skradanie się

Rozwój postaci związany z alkoholem, roślinami i skradaniem.

Opinie o alkoholu często bywają skrajne. Jeśli jednak spojrzeć na sprawę możliwie obiektywnie, to picie alkoholu ma swoje dobre i złe strony. W ciekawy sposób przedstawia to Kingdom Come Deliverance. Na tej stronie znajdziesz także umiejętności związane z zielarstwem oraz skradaniem się.


Picie - umożliwia bohaterowi spożywanie większej ilości trunków wyskokowych i ogranicza negatywne efekty opilstwa. Im bohater będzie pił więcej alkoholu, tym lepiej rozwinie tę umiejętność. Punkty do zakupu dodatków odblokowywane są, co czwarty i trzeci poziom (naprzemiennie).

  • Kiper - wypijane przez bohatera wino jest o połowę słabsze, przez co możesz wypić go dwa razy więcej. Piwo działa jednak podwójnie. Nie można łączyć z dodatkiem Piwosz. Wymagany poziom: 4.
  • Piwosz - wypijane przez bohatera piwo jest o połowę słabsze, przez co możesz wypić go dwa razy więcej. Wino działa jednak podwójnie. Nie można łączyć z dodatkiem Kiper. Wymagany poziom: 4.
  • Picie nawykowe - pod wpływem alkoholu ręka bohatera w trakcie strzelania z łuku trzęsie się o 25% mniej, a umiejętność strzelania wzrasta o 2 punkty. Jednak podczas strzelania na trzeźwo ręka bohatera trzęsie się o 25 bardziej. Jeśli lubisz pić i strzelać z łuku, to wymarzony dodatek. Wymagany poziom: 4.
  • Pijak - korzyści z picia alkoholu (m.in. zwiększona charyzma i siła) będą trwały dwa razy dłużej i jeśli bohater nie upije się do nieprzytomności, to nie poczuje negatywnych skutków. Jednak w trakcie trzeźwienia kac będzie dwukrotnie dłuższy. Wymagany poziom: 7.
  • Prawdziwy Słowianin - upijasz się o 50% mniejszą porcją alkoholu, dzięki czemu musisz wypić go mniej, aby się upić (oszczędzasz w ten sposób pieniądze, jeśli alkohol kupujesz, a nie kradniesz). W ten sposób możesz szybciej wywołać pozytywne, ale i negatywne skutki picia. Wymagany poziom: 7.
  • Rozwiązuje język - po upiciu się retoryka i charyzma bohatera wzrosną o 50%, ale podczas kaca ich poziom o tyle samo spadnie. Jeśli bohater jest często na rauszu i lubi załatwiać sprawy z ludźmi podczas rozmów, to dobrze rozwinąć ten bonus. Wymagany poziom: 7.
  • Bachus - nigdy nie upijesz się do nieprzytomności, ale skutki kaca będą o 30% bardziej dolegliwe. Przydatne, jeśli bohater nie zna umiaru ma problemy z przepijaniem się. Nie można łączyć z dodatkiem Bezpieczne przejście. Wymagany poziom: 10.
  • Bezpieczne przejście - kiedy upijesz się do nieprzytomności, to zawsze obudzisz się na swoim posłaniu z pełnym inwentarzem. Dobre rozwiązanie, gdy bohater lubi pić bez umiaru. Nie można łączyć z dodatkiem Bachus. Wymagany poziom: 10.
  • Moczymorda - gorzałka działa na bohatera z siłą mniejszą o 50%, więc może wypić jej dwa razy więcej. Wybór idealny dla mistrzów opilstwa. Wymagany poziom: 10.

Zielarstwo - umożliwia zbieranie za jednym razem większej ilości ziół. Im więcej ich zbierasz, tym szybciej i efektywniej to robisz. Kolejne punkty do dodatków odblokowujesz co pięć poziomów.

Zielarstwo w Kingdom Come Deliverance nie jest obligatoryjne, ale rośliny możesz zbierać i sprzedawać u handlarzy.
  • Dzieci-kwiaty - jeśli posiadasz odpowiednią ilość wonnych ziół w inwentarzu, to bohater otrzyma 2 punkty do charyzmy. Wymagany poziom: 5.
  • Końskie ziele - jeśli koń posiada w jukach siodła odpowiednią ilość ziół, to będzie mniej płochliwy. Wymagany poziom: 5.
  • Botanik - cena sprzedawanych przez bohatera ziół jest o 15% wyższa. Dobre rozwiązanie, jeśli często sprzedajesz uzbierane zioła. Wymagany poziom: 10.
  • Dzień dla nóg - podczas zbierania ziół bohater zwiększa również poziom siły. Wymagany poziom: 10.

Skradanie się - umiejętność sprawiająca, że trudniej dostrzec i zidentyfikować głównego bohatera. Im więcej będzie się skradał przy ludziach i nie będzie zauważany, tym szybciej rozwinie tę umiejętność. Punkty do zakupu bonusów rozwija się naprzemiennie co trzeci i drugi poziom.

  • Ogłuszenie - pozwala nokautować ludzi, gdy zakradniesz się do nich od tyłu. Wymagany poziom: automatycznie w trakcie gry.
  • Rain Man - podczas deszczu odgłos kroków bohatera jest o 70% cichszy, dzięki czemu staje się niemal bezszelestny. Wymagany poziom: 3.
  • Uprzejmy imałek - po dokonaniu kradzieży (o ile nie zostaniesz złapany albo nie odejdziesz z miejsca zbrodni) otrzymasz po jednym punkcie do siły i witalności. Wymagany poziom: 3.
  • Przyczajony kameleon - kiedy kucasz i się nie ruszasz umiejętność skradania się (trudność w zauważeniu postaci) zwiększa się o 30%. Wymagany poziom: 5.
  • Skrytobójstwo - jeśli posiadasz w swoim inwentarzu sztylet, to możesz z ukrycia szybko zabijać ludzi. Wymagany poziom: 5.


  • Jak cień - obniża głośność poruszania się (również w zbroi) o 20%. Wymagany poziom: 8.
  • Szarak - w trakcie poszukiwania głównego bohatera przez straże, ludzie będą rzadziej go rozpoznawać, a czas nagonki zostanie skrócony. Wymagany poziom: 8.
  • Et tu, Brute - w trakcie ataku od tyłu siła bohatera się potraja. Wymagany poziom: 10.
  • Psiarz - psy nie będą oszczekiwać bohatera, przez co nie będzie zwracał na siebie uwagi ludzi. Wymagany poziom: 10.

Zobacz także