Skip to main content

Kingdom Come Deliverance - Zdobycz

Misja główna: polowanie z Janem Ptaszkiem.

To zadanie jest konsekwencją wydarzeń z poprzedniej misji z głównego wątku fabularnego, Utrzymanie porządku, w której doszło do niemiłej sytuacji. Zostałeś „ukarany” koniecznością pomocy panu Ptaszkowi w polowaniu. Będzie to jednak doskonała okazja do lepszego poznania przyszłego władycy miasta.

Na początku misji musisz udać się na spotkanie z panem Ptaszkiem (1), którego znajdziesz w godzinach porannych - między 5:00 a 7:00 rano - na dziedzińcu Górnego Zamku, czyli w północno-wschodniej części miasta. Ptaszek podpiera ścianę nieopodal dwóch koni. W rozmowie porusz sprawę polowania.

Podczas podróży na miejsce Henryk porozmawia sobie od serca z panem Ptaszkiem.

Niezależnie od tego, jak poprowadzisz rozmowę, będziesz musiał pieszo zmierzać za panem Ptaszkiem (2). Tempo jest jednak niezbyt szybkie, więc nie musisz się nawet obawiać o staminę, czyli wytrzymałość. Droga jest dość długa, ale w pewnym momencie podróż zostanie automatycznie przyspieszona.

Po dotarciu na miejsce rusz za Ptaszkiem, aż dotrzecie do paleniska. W tym momencie mężczyzna poprosi nas o przyniesienie słoniny i wna. Przedmioty znajdują się w sakwach przy koniu. Przynieś je do paleniska i porozmawiaj z towarzyszem.


UWAGA! Pod żadnym pozorem nie wrzucaj przedmiotów do garnka nad paleniskiem. Pozbycie się ich w ten sposób będzie równoznaczne z brakiem możliwości ukończenia zadania. Wówczas będziesz zmuszony do wczytania ostatniego zapisu gry.


Po oddaniu przedmiotów Ptaszkowi i ucięciu małej pogawędki, musisz położyć się spać lub po prostu poczekać do świtu. Wówczas porozmawiaj z Ptaszkiem, który zaproponuje ci pojedynek na upolowanie większej liczby zajęcy. Jeśli nie posiadasz łuku i/lub strzał, możesz je zdobyć ze skrzyni (3) nieopodal.

Polowanie na zające w Kingdom Come Deliverance.

Polowanie na zające nie jest obligatoryjne, zwłaszcza że to zwierzęta dość szybkie i ruchliwe. Po każdej wystrzelonej strzale mogą się spłoszyć, choć na szczęście w okolicy jest ich całkiem sporo (4). Gdy upolujesz chociaż jedną sztukę, koniecznie zabierz mięso. Będzie to dowód na powodzenie w polowaniu. Teraz możesz przyspieszyć czas do 12:00.

Udaj się w wyznaczone miejsce, gdzie porozmawiasz z Janem Ptaszkiem. Udaj się za nim, gdzie będziesz świadkiem polowania na dzika. W pewnym momencie towarzysz ruszy w gonitwę za zwierzyną. Twoim zadaniem jest odszukanie pana Ptaszka w wyznaczonym rejonie. To całkiem spory obszar, dlatego od razu skieruj swoje kroki do miejsca (5) zaznaczonego strzałką.

W tym miejscu znajdziesz pana Ptaszka.

Zauważysz tam przywiązanego do drzewa (6) Jana Ptaszka. Będziesz go musiał uwolnić, jednak nie jest to proste zadanie. Uwięziony jest bowiem pilnowany przez dwóch strażników, spośród których jeden preferuje walkę bezpośrednią, a drugi ostrzał z łuku. W bezpośrednim z nimi starciu praktycznie nie masz szans.

Jeśli więc chcesz uratować kompana w ciągu dnia, możesz odwrócić uwagę nieprzyjaciół i rozpocząć bieg w stronę lasu. Staraj się wówczas okrążyć całe małe obozowisko dużym łukiem, a gdy dotrzesz do niego z powrotem, błyskawicznie wykonaj interakcję na Ptaszku, aby go uwolnić. Jeśli jednak chcesz się zakraść po cichu, przyspiesz czas do wieczora.



Będziesz wówczas słabiej widoczny, ale nie zapominaj też, aby wcześniej zdjąć wszelkie hałasujące elementy pancerza, a więc metalowe fragmenty zbroi. Wówczas będziesz miał większe szanse niewykrycia. Po uwolnieniu więźnia uruchomi się przerywnik filmowy i zostaniesz automatycznie przeniesiony do miasta. Na samym końcu otrzymasz swojego pierwszego konia, który nie jest kradziony!

Zobacz także