Kingdom Hearts 3 przechodzi na silnik graficzny Unreal Engine 4
Z „różnych powodów”.
Japońska gra akcji z elementami RPG - Kingdom Hearts 3 - powstaje od teraz na silniku graficznym Unreal Engine 4 od Epic Games.
Reżyser Tetsuya Nomura przyznał w rozmowie z magazynem Famitsu, że prace początkowo nieco zwolniły ze względu na zmianę technologii, ale wyeliminowano już większość przeszkód.
- Produkcja postępuje zgodnie z planami - mówił deweloper (dzięki, Kotaku). - Ze względu na zmianę silnika, na którą zdecydowaliśmy się z różnych powodów, występują pewne problemy z renderowaniem obrazu. A ze wsparciem ze strony Epic Games udało nam się płynnie przejść transformację.
Nomura nie chciał zdradzić powodów postawienia na zewnętrzny silnik. Wcześniej uważano, że oprawę graficzną napędzi autorski system Luminous od Square Enix, reklamowany w tej roli jeszcze w 2011 roku.
Japońscy deweloperzy firmy mają jednak doświadczenie z Unreal Engine, wykorzystanym wcześniej między innymi do The Last Remnant z 2008 roku.
Kingdom Hearts 3 ukaże się na PlayStation 4 i Xbox One. Nomura do niedawna pracował w roli reżysera jeszcze nad Final Fantasy 15, ale został zastąpiony na tym stanowisku i teraz koncentruje się tylko na jednej produkcji.
W nowej części bohaterem ponownie będzie Sora, współpracujący z postaciami z uniwersów Disneya: Kaczorem Donalem, Goofym czy Myszką Miki. Zadaniem graczy będzie znalezienie siedmiu Strażników Światła i ostateczne pokonanie Mistrza Xehanorta.