Skip to main content

King's Bounty 2 zmierza na PC i konsole. Powrót serii w stylu Heroes of Might & Magic

Z istotnymi zmianami w rozgrywce.

Przedstawiciele 1C Entertainment zapowiedzieli King's Bounty 2 - kontynuację wydanej ponad 10 lat temu gry w stylu Heroes of Might & Magic, czyli łączącej RPG ze strategią turową. Tytuł zadebiutuje w 2020 roku nie tylko na PC, ale także na PS4 i Xbox One.

Tak jak w oryginale, twórcy podzielą rozgrywkę na dwie fazy - eksplorację mapy i potyczki w turach. Istotne zmiany zajdą jednak w pierwszym module, gdzie wydarzenia zostaną przedstawione z perspektywy trzeciej osoby, a nie kamery zawieszonej nad planszą.

Przemierzając wirtualny świat, gracze spotkają postacie niezależne, przyjmą różnorodne misje i podejmą decyzje kształtujące fabułę. Autorzy obiecują opowieść zaprezentowaną z „filmowym rozmachem”.

Zobacz na YouTube

Do wyboru będzie trójka bohaterów z unikalnymi dla siebie historiami, które zmodyfikujemy skupiając się na jednej z tak zwanych idei - sile, sztuce, porządku i anarchii. Nie jest to jasne, ale niewykluczone, że te ostatnie wpłyną też na statystyki podopiecznego.

W trakcie zabawy skompletujemy armię składającą się z „niepowtarzalnych jednostek” o specjalnych zdolnościach i wyglądzie. Twórcy podkreślają, że żołnierze nie są anonimowi - za każdym człowiekiem, elfem lub trollem stoi przeszłość.

Bitwy rozegrają się na heksagonalnych mapach

Bitwy stoczymy na planszach odpowiadających odwiedzanym lokacjom. Ukształtowanie terenu - w tym wąwozy i wzgórza - oraz przeszkody terenowe mogą dać przewagę w potyczce. Do tego system linii wzroku, zapewniający „głębszą i bogatszą rozgrywkę”.

Akcję osadzono w krainie Antary, łączącej fantasy z realizmem. Świat walczy o przetrwanie, zmagając się z tajemniczą zarazą, która niszczy ziemie i zabija ludzi. W wyniku epidemii, do królestwa Nostrii napływają uchodźcy, co powoduje braki żywności, a potwory grasują wolno. Gracze spróbują uratować uniwersum.

Zwiedzimy różne wsie i miasteczka

Co ciekawe, za King's Bounty 2 odpowiada wewnętrzne studio firmy 1C Entertainment, a nie zespół Katauri Interactive, czyli twórcy odsłony z 2008 roku oraz szeregu rozszerzeń do tamtej produkcji.

Źródło: King's Bounty 2

Następnie: Fan przeniósł do CS:GO pierwszy etap z Super Mario Bros. - w wersji dla masochistów

Zobacz także