Klasyczna odsłona Elder Scrolls przeniesiona na silnik Unity i uwspółcześniona
Do zagrania wystarczy darmowa wersja gry ze Steam.
Po kilku latach prac autorom projektu Daggerfall Unity udało się w pełni przenieść klasyczne The Elder Scrolls 2: Daggerfall grę na popularny, współczesny silnik Unity. Wersja 1.0 fanowskiego remastera gry ułatwia rozgrywkę na współczesnych komputerach, a także m.in. naprawia wiele błędów i dodaje wsparcie dla modów.
Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnej strony projektu, Daggerfall Unity po pobraniu zawiera jedynie elementy silnika i do zagrania potrzebujemy plików z oryginalnej kopii gry, jednak tą można pobrać za darmo na Steamie lub z oficjalnej strony Bethesdy. Ponadto nasz komputer musi spełniać minimalne wymagania: procesor Intel Core i3-6100 lub odpowiednik, karta graficzna z 1 GB pamięci VRAM oraz 2 GB pamięci RAM. Port działa na systemach Windows, Linux i MacOS. Twórcy wymieniają też najważniejsze cechy projektu:
- Współpraca z wieloma systemami operacyjnymi bez emulacji
- Retro grafika ulepszona przez współczesny silnik i oświetlenie
- Wsparcie dla wysokich rozdzielczości i szerokiego ekranu
- Opcjonalna rozgrywka w trybie retro w rozdzielczości 320x200 lub 640x400 z paletą barw VGA
- Opcjonalne rozbudowanie grafiki i gameplayu poprzez mody
- Ogromny dystans rysowania nawet bez modów
- Wygodne sterowanie w trybie FPP
- Wiele elementów uwspółcześniono
- Szeroko zakrojone wsparcie dla modów z aktywną społecznością twórców
- Wsparcie dla tłumaczeń gry poprzez mody
Przypomnijmy, że The Elder Scrolls 2: Daggerfall oferuje największy grywalny świat ze wszystkich odsłon The Elder Scrolls. Wirtualna wersja całego kontynentu Tamriel jest niewiele mniejsza od faktycznego rozmiaru Wielkiej Brytanii. Ze względu na swój rozmach i ograniczenia techniczne epoki tytuł był niestety od dnia premiery nękany przez liczne błędy, których oryginalnym deweloperom nie udało się nigdy do końca załatać.
W grze wcielamy się w zaufanego agenta cesarza Uriela Septima VII, który na rozkaz imperatora zostaje wysłany do miasta Daggerfall, stolicy prowincji Wysoka Skała. Początkowo misja zakładała zbadanie, dlaczego duch zmarłego króla Lysandusa nie może zaznać spokoju i nocami nawiedza miasto, a także pozornie mniej ważne zadanie odnalezienia pewnego listu. Wraz z rozwojem fabuły gracz zostaje wplątany w intrygę związaną z przejęciem kontroli nad wielkim krasnoludzkim golemem Numidium.