Klasyczne Angry Birds powraca - bez transakcji cyfrowych i reklam
Prawie jak w 2009 roku.
Angry Birds, na bazie którego firma Rovio zbudowała imperium medialne o wartości ponad 600 milionów euro, jest ponownie dostępne w klasycznej formie, bez transakcji cyfrowych i reklam.
Aplikacja nie jest jednak darmowa. Rovio Classics: Angry Birds - jak brzmi tytuł - kosztuje 4,59 zł na Androidzie oraz 4,99 zł w App Store na iOS.
Poza tym otrzymujemy pełnoprawny remake oryginału, oferujący wszystkie osiem światów - ponad 390 poziomów. Celem jest oczywiście zniszczenie fortyfikacji skrywających jajka, wykorzystując do tego celu wystrzeliwane z procy, rozgniewane ptaki.
„Przypomnij sobie pierwsze kroki w historii gier na telefony” - zapewniają twórcy. Jest nawet dumny sokół, pomagający w ukończeniu trudniejszych etapów.
Wydaje się, że historia zatacza w ten sposób koło. Oryginalne Angry Birds ukazało się w 2009 roku, kopiując obficie pomysły i rozwiązania z Crush the Castle, jeszcze w czasach popularności technologii Flash i serwisów pokroju Miniclip i Newgrounds.
Rozgniewane ptaki zrobiły dużo większą karierę niż pierwowzór z rycerzami i dzisiaj są międzynarodową marką, obejmującą także kreskówki, dwa filmy, parki rozrywki, klocki LEGO, napoje gazowane, komiksy i tak dalej.