Skip to main content

Klasyczne Call of Duty z Xboxa 360 trafiły na szczyt listy bestsellerów Microsoftu

Renesansu ciąg dalszy.

W związku z niedawnym przywróceniem działania serwerów starszych odsłon Call of Duty z Xboxa 360, gracze masowo zaczęli powracać do ponad 10-letnich produkcji. Na nostalgiczną podróż w czasie najwidoczniej zdecydowały się jednak nie tylko osoby wciąż posiadające klutowe gry w swoich kolekcjach, ponieważ niektóre tytuły trafiły na listę bestsellerów Xboxa.

Jak możemy zobaczyć w na liście najlepiej sprzedających się obecnie gier w Microsoft Store, całe „podium” należy do Call of Duty. Na pierwszym miejscu znalazło się Black Ops 2, za nim Modern Warfare 2, następnie pierwsze Black Ops i na czwartym miejscu Modern Warfare 3. Oprócz zdecydowanie nowszych gier, do pierwszej dziesiątki „załapało” się także Call of Duty World at War, być może ze względu na osoby chcące sprawdzić, jak wyglądała najwcześniejsza wersja kultowego już trybu Zombies.

Ponadto do w pierwszej setce zobaczymy też oryginalną wersję Modern Warfare oraz Call of Duty Ghosts, ale już na znacznie odleglejszych pozycjach. Na nagły wzrost sprzedaży klasycznych odsłon zapewne miał wpływ fakt, że przywrócenie serwerów zbiegło się w czasie z przeceną na te tytuły. Call of Duty Black Ops 2, Black Ops oraz Modern Warfare 3 kupimy obecnie za ok. 65 złotych, natomiast Modern Warfare 2 przeceniono do ok. 40 złotych.

Oczywiście nie wiąże się to z wygrzebywaniem z dnia szafy wysłużonego Xboxa 360 - wszystkie gry z serii dostępne są w ramach wstecznej kompatybilności na Xbox One oraz Xbox Series X/S, pozwalając cieszyć się z gry bez spadków wydajności i w lepszej rozdzielczości na współczesnych telewizorach. Kilka dni temu w Call of Duty Black Ops widzieliśmy prawie 124 tysiące osób online, w Black Ops 2 niemal 12 tysięcy, a w Modern Warfare 3 około 80 tysięcy.

Być może przywrócenie działania serwerów wiąże się z trwającą sprawą przejęcia Activision przez Microsoft, a starsze odsłony serii mają zostać dodane do biblioteki usługi Game Pass. Przypomnijmy, że w tym tygodniu obie firmy zdecydowały wydłużyć termin finalizacji fuzji do 18 października tego roku. Głównym problemem stojącym na drodze domknięcia sprawy jest konieczność przebudowania umowy i ponowne śledztwo ze strony brytyjskiego regulatora.

Zobacz także