Klęska MultiVersus była tak wielka, że podobno odstraszyła Riot Games od wydania własnej bijatyki
Nie chodzi o projekt 2XKO.
Według doniesień dziennikarza Washington Post, Riot Games porzuciło prace nad niezapowiedzianą bijatyką inspirowaną Super Smash Bros. Firma miała zrezygnować z projektu po niezbyt udanej premierze MultiVersus.
Wieści przekazał dziennikarz Mikhail Klimentov, opierając się na informacjach ujawnionych przez anonimowego pracownika Riot Games. Projekt o kodowej nazwie „Pool Party” został podobno porzucony w maju, a wcześniej rozwijało go około 80 deweloperów.
Porzucenie prac nad Pool Party miało wynikać z wyraźnego spadku zainteresowania dynamicznymi bijatykami w stylu Super Smash Bros. Dowodem na to był właśnie drastyczny zjazd popularności MultiVersus - tytuł osiągał fenomalne wyniki w fazie beta, ale pod koniec testów stracił już 99% graczy.
Sytuacja poprawiła się na oficjalną premierę, gdy gra ponownie przyciągnęła ponad 100 tysięcy graczy, ale dziś średnia sięga już maksymalnie 5 tysięcy użytkowników dziennie. Grze mocno oberwało się też za liczne mechaniki mikropłatności i system progresji zmuszający do grindu.
Dalej w artykule czytamy, że z początku Pool Party miało być „hardcorową bijatyką”, ale założenia gry zmieniły się kilkukrotnie na etapie produkcji. Żonglowanie pomysłami i brak konkretnego planu na rozwój miały być dla zespołu bardzo frustrujące.
Riot wciąż rozwija jednak bijatykę 2XKO, znaną wcześniej pod nazwą „project L”. Tytuł nie ma jeszcze daty premiery, ale firma zapewnia, że będzie darmowy i przystępny dla graczy niezaznajomionych z uniwersum League of Legends.