Skip to main content

Klikanie w Banana popularniejsze niż Baldur’s Gate 3. Twórcy obiecują, że to nie scam

Ujawniono wcześniejsze kontrowersje.

Banana wyprzedziło Baldur’s Gate 3 i Hogwarts Legacy na liście najpopularniejszych produkcji w historii Steama, jeśli mowa o liczbie jednocześnie zalogowanych graczy. Twórcy śpieszą tymczasem z zapewnieniami, że to nie próba oszustwa.

Założenia nietypowej produkcji są bardzo proste. Gracze klikają w obrazek żółtego owocu lub po prostu pozostawiają program włączony w tle, za co mogą otrzymać bananowe skiny. Te trafiają do inwentarza w aplikacji Valve, gdzie można je następnie sprzedać na wewnętrznym rynku.

Niektóre warte są kilka groszy, inne są już dużo droższe. Chętnych na klikanie w banan nie brakuje, a kolejne rekordy jednocześnie zalogowanych w szczytowym momencie dnia bite są niemal codziennie. Ostatni ustalono wczoraj, na poziomie 884 tysięcy użytkowników.

To dziewiąte miejsce na liście wszech czasów na Steamie. Już od jakiegoś czasu część graczy sugeruje, że możemy mieć do czynienia z jakąś formą „scamu”. Nie wiadomo do końca, z jaką, ale kontrowersje nasiliły się po ujawnieniu, że jeden z twórców - „Theselions” - miał w przeszłości związek z innym oszustem.

Zobacz na YouTube

Pomysł był wtedy całkiem ciekawy, ponieważ deweloper sprzedawał przedmiot o nazwie „Bitcoin” w innej grze. Gracze dawali się nabrać i myśleli, że kupują prawdziwą kryptowalutę (wydawca gry dostaje około 10 procent z każdej sprzedaży). Valve wkrótce ukróciło praktykę.

Teraz jeden z szefów projektu - „aestheticspartan” - zapewnił na serwerze w aplikacji Discord, że deweloperzy sami nie zdawali sobie sprawy z przeszłości „Theselionsa”. Po nagłośnieniu sytuacji ten wyraził podobno skruchę i postanowił dobrowolnie opuścić zespół, a jego ekwipunek „został wyczyszczony z cennych bananów”, co brzmi całkiem zabawnie.

Jednocześnie deweloper zapewnił, że z całą pewnością nie mamy do czynienia z żadną próbą oszustwa, a - co więcej - trwają obecnie prace nad aktualizacją. Ta ma zaoferować poprawioną rozgrywkę, by Banana oferowało coś więcej niż klikania w banana, a także możliwość zrobienia „czegoś więcej” ze zgromadzonymi bananami.

Warto być może dodać, że w jednym z wcześniejszych wywiadów inny twórca przyznał, że gra ma „problem z botami”, więc wspomniana suma 884 tysięcy użytkowników jednocześnie może być w rzeczywistości znacznie zawyżona, jeśli podliczyć tylko „prawdziwych” ludzi.

Zobacz także