Kluczowi twórcy Days Gone odeszli ze studia Bend
Dwaj reżyserzy gry.
- John Garvin i Jeff Ross pełnili ważne funkcje w pracach nad Days Gone
- Obaj deweloperzy odeszli ze studia Bend
Ze studia Bend odeszli John Garvin i Jeff Ross - deweloperzy, którzy pełnili kluczowe role w pracach nad wydanym w ubiegłym roku Days Gone.
Pierwszy z twórców w serii wpisów na Twitterze poinformował, że z zespołem nie jest związany już od ponad roku, o czym jednak nie mówił „z różnych powodów”. Od momentu premiery wspomnianej produkcji, której był reżyserem i scenarzystą, skupia się na „osobistych projektach”, w tym malowaniu, pisaniu i przedsięwzięciach wydawniczych.
Jak zaznacza Garvin, przez ostatnie 20 lat pomagał w rozwoju studia Bend. W trakcie kariery zaangażowany był w powstawanie nie tylko Days Gone, ale także Syphon Filter oraz przeznaczonymi na platformy przenośne Resistance: Retribution i Uncharted: Złota Otchłań.
Tuż po wiadomościach opublikowanych przez swojego kolegę, decyzję o odejściu z ekipy ogłosił także Ross. Deweloper był producentem najnowszego tytułu amerykańskiego zespołu.
„To mój ostatni tydzień w PlayStation i studiu Bend. Jestem niesamowicie dumny z gier, nad którymi pracowałem, ale nie mogę się doczekać nowych wyzwań, które są przede mną. Później poinformuję o moich planach, ale kiedy uspokoi się sytuacja z COVID-em, przeprowadzę się do Chicago” - napisał na Twitterze.
W przeszłości nie wykluczano, że powstanie sequel Days Gone, ale nie wiadomo, czy plany są aktualne po odejściu kluczowych twórców pierwszej części. Ogłoszenie o pracę sprzed kilku miesięcy wskazuje jednak, że zespół już przygotowuje nowy projekt.