Kod źródłowy Far Cry pojawił się w sieci
Czas na mody?
W sieci pojawił się niemal kompletny kod źródłowy pierwszego Far Cry, przygotowanego jeszcze przez niemiecki Crytek, zanim obowiązki deweloperskie przejął Ubisoft.
Archiwum pod tytułem „Far Cry 1.34 Complete” pojawiło się pod koniec czerwca w serwisie Archive.org, zamieszczone przez użytkownika o pseudonimie „Llaetha.ro”. W „zestawie” są też pliki silnika CryEngine, a data ostatniej modyfikacji to najwyraźniej grudzień 2005 roku.
Eksperci starający się skompilować kod informują, że ten jest niekompletny, ale brakuje bardzo niewiele. Nie jest to oczywiście jednoznaczne z darmowym Far Cry - otrzymujemy sam kod, bez żadnych elementów grafiki, modeli trójwymiarowych, tekstur i tak dalej.
Jeden z komentujących spekuluje, że kod źródłowy pochodzi z czasów, gdy twórcy wprowadzali integrację z launcherem Ubisoftu i systemem DRM francuskiej korporacji. Są bowiem pliki EXE, ale nie ma nic na temat konsol.
„Udostępniony kod nie kompiluje się i wyświetla 332 błędy (mogłem też źle skonfigurować środowisko deweloperskie). Myślę więc, że można by uruchomić jakąś debugowaną wersję tej gry na PC, gdyby włożyć w to wysiłek i dokładnie zapoznać się kodem” - czytamy w komentarzu.
Kolejny eksperymentator - niejaki „Nelo Angelo” - miał już więcej szczęścia i przy pomocy „kilku modyfikacji w Visual Studio .NET 2003 (MSVC 7.1)” zdołał jednak uruchomić produkcję, posiłkując się elementami graficznymi z gry w wersji 1.33.
Wydaje się, że „wyciek” Far Cry pozostanie ciekawostką dla najbardziej zaangażowanych programistów. Dokładne zapoznanie się z kodem może przemówić do twórców modyfikacji czy speedrunnerów, którzy znajdą w ten sposób nowe błędy do wykorzystania.