Kod źródłowy Rayman 4 wyciekł do sieci. Fani publikują materiały ze skasowanej produkcji
Kopalnia wiedzy dla fanów platformówek.
W Ubisoft pracowano nad trójwymiarowym sequelem Rayman 3 Hoodlum Havoc, który aż do teraz nie ujrzał światła dziennego. W sieci pojawił się kod źródłowy oraz nagrania ze skasowanego Raymana 4.
Pomiędzy Rayman 3 Hoodlum Havoc a Rayman Origins było aż 8 lat przerwy, ale wszystko wyglądałoby inaczej, gdyby wydano czwartą część kultowej platformówki. Tak się jednak nie stało, a Rayman 4 anulowano w 2006 roku. W kolejnych latach małe wycieki pozwalały rzucić okiem na fragmenty skasowanej produkcji, ale teraz w sieci znalazł się cały kod źródłowy wraz z edytorem wykorzystywanym w trakcie prac.
Jak donosi portal Exputer, pierwotnie materiały pojawiły się na 4Chanie, a następnie internauta RibShark zaczął udostępniać znaleziska na swoim Twitterze. Możemy zobaczyć Raymana ujeżdżającego pająka czy strzelającego pistoletem na marchewki. W przecieku pojawia się też niekompletny (i nieco psychodeliczny) poziom o nazwie „Sphincter Cell”, w którym zadaniem gracza jest wejść do wnętrza robota-królika i wysadzić go od środka.
Inni użytkownicy także zaczęli publikować materiały wydobyte z edytora - zrzuty ekranu oraz nagrania ukazują choćby mapę testową, animacje śmierci bohatera czy poziom, w którym Rayman walczy wręcz ze złymi królikami na pokładzie statku kosmicznego. Fragmenty skasowanej gry mocno przypominają oryginalny zwiastun Raymana 4, choć pokazują mnóstwo rzeczy, których dotąd nie widział nikt poza twórcami.
Prawdopodobnie jest to dopiero początek przecieków, a fani będą publikować kolejne znaleziska w miarę zgłębiania kodu źródłowego. Niewykluczone też, że moderzy spróbują w przyszłości przygotować grywalną wersję produkcji lub jej fragmentów. Warto wspomnieć, że wiele elementów skasowanego Raymana 4 wykorzystano w imprezowym spin-offie Rayman: Szalone Kórliki z 2006 roku.
Przyszłość serii stoi pod znakiem zapytania odkąd jeden z kluczowych twórców - Michel Ancel - podjął w 2020 roku decyzję o odejściu z branży gier (ostatni projekt, nad którym pracował, to nadal niewydane Beyond Good & Evil 2). Dwa lata temu w sieci pojawiły się grafiki sugerujące powstawanie kontynuacji Rayman Legends, jednak Ubisoft szybko zdementował plotki i przeprosił fanów za wywołane zamieszanie.