Kojima eksperymentuje z filmowym oświetleniem w Death Stranding 2
Bardziej kinowe doświadczenie.
Death Stranding 2 jest jedną z bardziej wyczekiwanych produkcji, choć nie wiadomo jeszcze, kiedy zadebiutuje na rynku. Twórcy postanowili jeszcze bardziej dopracować filmowe aspekty szaty graficznej i sięgają w tym celu do technik znanych z kina.
Hideo Kojima, czyli reżyser gry opublikował na swoim Twitterze serię zdjęć, na których modelka Shioli Kutsuna pozuje w różnorodnych scenariuszach oświetlenia różniących się kolorem, kontrastem i jasnością. Jest to część eksperymentów, które mają na celu przeniesienie filmowych technik wykorzystania światła do scen oglądanych na silniku gry.
„Ponieważ nasi pracownicy mają doświadczenie wyłącznie z oświetleniem w środowisku CG, poprosiliśmy dyrektora ds. oświetlenia, aby zademonstrował podstawy oświetlenia na żywo, aby zapoznali się z tą techniką. Odtąd będziemy mogli używać tego jako odniesienia i zastanawiać się, w jaki sposób odtworzyć ten sam obraz na silniku gry w czasie rzeczywistym” - napisał Hideo Kojima.
Jak donosi portal The Gamer, Kojima w podcaście Brain Structure rozwinął nieco temat. Okazuje się, że „azjatycki kolor skóry” jest dość trudno wiernie odzwierciedlić w grze, więc twórcy postanowili sięgnąć po nowe techniki, które nie były dostępne w oryginalnym Death Stranding, by sprostać wyzwaniu.
Ponadto deweloperom zależy na jeszcze lepszym wykorzystaniu światła do podkreślania tonu i klimatu scen, a także emocji czy motywów przewodnich. Świetnym przykładem zastosowania światła i koloru w kinie jest „Blade Runner 2049”, w którym różne barwy ilustrowały choćby zbliżanie się głównego bohatera do odkrycia prawdy czy podkreślały samotność i osamotnienie.