Kolejna wielka aktualizacja No Man's Sky czyni świat gry jeszcze piękniejszym
Worlds Part II już dostępne.
Wydawałoby się, że No Man's Sky dostało już wystarczająco dużo wielkich, darmowych aktualizacji, ale studio Hello Games nie zatrzymuje się i nawet 9 lat po premierze w dalszym ciągu rozbudowuje swoją kosmiczną grę eksploracyjną. Do gry właśnie trafił update zatytułowany Worlds Part II, który czyni wirtualny wszechświat jeszcze piękniejszym niż dotychczas.
Jak sugeruje nazwa, mowa niejako o kontynuacji aktualizacji Worlds Part I, która ukazała się w ubiegłym roku i tak mocno wpłynęła na No Man's Sky, że tytuł Hello Games sprawiał wrażenie zupełnie nowej gry.
W ramach Part II, deweloperzy znów chcą pozytywnie namieszać. Mowa o nowych układach słonecznych, nowych i bardziej różnorodnych planetach, nowych typach terenu, nowych gazowych olbrzymach i nowych przygodach.
„Worlds Part II pozwala nam przesunąć granice naszego silnika dzięki nowej technologii” - tłumaczy Sean Murray, dyrektor zarządzający w Hello Games i jednocześnie twarz tego studia. „W całym wszechświecie dodajemy miliardy nowych układów słonecznych i biliony nowych planet, a także wprowadzamy nowe biomy i tereny, nie zmieniając tego, co ludzie już kochają w grze. To wykracza poza to, co wydawało nam się możliwe, gdy zaczynaliśmy”.
Oto kilka dodatkowych szczegółów odnośnie zmian w aktualizacji:
- Teren ma więcej szczegółów i różnorodności. Na planetach mogą się np. pojawić wielkie masywy górskie.
- Gazowe olbrzymy się 10 razy większe niż największe planety w grze.
- Nowa technologia pozwala na wygenerowanie oceanów o głębokości kilku kilometrów.
- Każdy element systemu oświetlenia został napisany na nowo. „Cienie pokazują więcej szczegółów, światło migocze przez liście, jaskinie są ciemne i immersywne. Oceany odbijają teraz chmury i gwiazdy, tworząc piękne zachody słońca i nocne niebo”.
- Woda fizycznie reaguje na otaczający ją świat - zwierzęta, deszcz czy lecący tuż nad taflą statek gracza.
- Dodano nowe zwierzęta wodne i lądowe.
- „Jest też mnóstwo nowej rozgrywki, np. ogromna misja, która łączy kilka wątków, które budowaliśmy od lat. Mamy ekspedycję, która zabierze was na wycieczkę po wszystkich nowych światach, które budujemy, a do tego zapewni niesamowite nagrody”.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/No-Man's-Sky-Worlds-Part-II-Screenshot-2.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
![](https://assetsio.gnwcdn.com/No-Man's-Sky-Worlds-Part-II-Screenshot-3.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
![](https://assetsio.gnwcdn.com/No-Man's-Sky-Worlds-Part-II-Screenshot-4.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
![](https://assetsio.gnwcdn.com/No-Man's-Sky-Worlds-Part-II-Screenshot-5.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
![](https://assetsio.gnwcdn.com/No-Man's-Sky-Worlds-Part-II-Screenshot-6.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Co ciekawe, aktualizacje świata No Man's Sky wynikają po części z prac nad Light No Fire, czyli kolejną grą Hello Games, która nie ma jeszcze daty premiery. Na potrzeby tej gry deweloperzy rozwijają swoją technologię, a potem są tak zadowoleni z efektów, że żal im nie wdrożyć ulepszeń do No Man's Sky.
„Jesteśmy ekstremalnie zaangażowani w prace nad Light No Fire. Za każdym razem, gdy rozwijamy nasz silnik, mamy ochotę podzielić się tym ze społecznością, z No Man's Sky” - tłumaczy Sean Murray.