Skip to main content

Kolejny patch Baldur’s Gate 3 to pierwsze poprawki na PS5

Nie brakuje spadków wydajności.

Po miesiącu oczekiwań, Baldur’s Gate 3 debiutuje dzisiaj na PlayStation 5. Pierwsze testy wskazują na pewne problemy z płynnym działaniem, ale deweloperzy z Larian Studios przygotowali już pierwszą aktualizacją z poprawkami także na PS5.

O wydajności na liście zmian niestety jeszcze nie wspomniano, więc trzeba zapewne uzbroić się w cierpliwość. Wymieniono za to pozbycie się błędu, który może spowodować wyłączenie dźwięku, a także załatanie graficznej usterki przy określonych ustawieniach HDR. Do tego wyeliminowanie bugu z klawiaturą ekranową.

Jeśli o pierwszych wrażeniach z Baldur’s Gate 3 na PlayStation 5 mowa, otrzymujemy najwyraźniej tę samą, świetną produkcję, ale ze spadkami poniżej 30 klatek na sekundę w bardziej wymagających scenach. W trybie wydajności (celującym w 60 FPS) mowa najwyraźniej o rozdzielczości 1440p skalowanej do 4K oraz o połączeniu średnich i wysokich ustawień graficznych z PC.

Podczas spadków na ekran wkrada się także tearing, a problemem jest również brak wsparcia dla VRR w niskich zakresach klatek na sekundę. Co więcej, skalowanie za pomocą technologii FSR ma swoje minusy, lecz na DLSS na układzie graficznym od AMD nie ma co liczyć.

Wracając do aktualizacji, ta oferuje także szereg innych poprawek, w tym przywrócenie brakujących dialogów Minthary, co powinno znacznie wzbogacić jej osobisty wątek. Pozbyto się też kolejnej porcji błędów, także w trybie wieloosobowym.

„Jeśli poziom poparcia jest wystarczająco wysoki, romans z Mintharą rozwinie się w trzecim akcie” - czytamy w opisie. „Odblokowuje to kilka nowych dialogów, które pozwolą zbadać i pogłębić związek oraz odkryć więcej szczegółów jej przeszłości. Oprócz interaktywnych dialogów, dostępnych jest też wiele nieinteraktywnych linii głosowych z Mintharą”.

Zobacz także