Kolekcja Metal Gear Solid celuje w 60 FPS, ale nie na Switchu
Konami doprecyzowuje.
Opublikowany niedawno gameplay z Metal Gear Solid Master Collection w wydaniu na Nintendo Switch rozbudził u graczy niepokój. Produkcje miały drobny problem z utrzymaniem stabilnej liczby klatek na sekundę, co naturalnie wywołało obawy o wydajność na reszcie urządzeń. Konami uspokaja - każda platforma z wyjątkiem Switcha celuje w stałe 60 FPS.
Informacja o tym, że wersja na Nintendo Switch zaoferuje maksymalnie 30 klatek na sekundę, nie była wielkim zaskoczeniem. Sprawa skomplikowała się jednak, gdy jeden z przedstawicieli Konami wyznał w wypowiedzi dla serwisu NintendoLife, że firma celuje w podobną wydajność na reszcie urządzeń.
Wizja rozgrywki w 30 FPS oraz maksymalnej rozdzielczości 720p nie była zbyt zachęcająca dla użytkowników konsol obecnej generacji. Konami postanowiło więc naprostować temat w oficjalnym oświadczeniu dla serwisu VGC. Jak czytamy, każde urządzenie z wyjątkiem w Switcha dostanie opcję gry w 60 klatkach i rozdzielczości 1080p. W przypadku przenośnej konsoli jakość full HD otrzymamy tylko podczas rozgrywki z urządzeniem podłączonym do zasilania.
Metal Gear Solid Master Collection Vol. 1 zadebiutuje 24 października tego roku na PC, Xbox Series X/S, PlayStation 5 oraz Nintendo Switch. Cenę pakietu na wszystkich platformach wyceniono na 259,99 zł. Oprócz trzech pierwszych odsłon cyklu dostajemy też dostęp do Metal Gear 1 i 2 - dwóch gier z konsol ośmiobitowych będących bezpośrednimi poprzednikami kultowego serii.
Co ciekawe, odświeżone wersje leciwych już produkcji zachowają wszystkie elementy z oryginałów, a więc także i te bardziej kontrowersyjne. Z tego powodu przy uruchamianiu gier przywita nas komunikat ostrzegający przed „przestarzałymi” treściami.