Komputerowi przeciwnicy w Street Fighter 2 to oszuści - udowadnia wideo fana bijatyki
Nieczyste zagrywki sztucznej inteligencji.
Internauta o pseudonimie Desk opublikował materiał, w którym udowadnia, że sztuczna inteligencja w bijatyce Street Fighter 2 z 1991 roku oszukiwała, zyskując nieuczciwą przewagę nad graczem.
Autor wideo prześledził zachowania wrogów klatka po klatce. Okazało się na przykład, że komputerowi oponenci potrafili na ułamek sekundy wejść w tryb nieśmiertelności, dzięki czemu byli niewrażliwi na ataki. Nietykalność trwała chwilę, ale miała duży wpływ na pojedynek.
Ponadto sztucznej inteligencji wyjście ze stanu ogłuszenia zajmowało 12 klatek, czyli 1/5 sekundy. Dla porównania, aby wojownik gracza wrócił do pełnej sprawności, należało wciskać przyciski przez co najmniej dwie sekundy.
Komputerowi przeciwnicy ignorowali też zasady rozgrywki. W celu wyprowadzenia kopniaka z wyskoku Guilem, należy na dwie sekundy kucnąć, później wcisnąć guziki odpowiedzialne za skok i cios nogą. Rywale sterowani przez CPU mogli zastosować technikę natychmiastowo.
To jednak nie wszystko, ponieważ, kiedy podopieczny gracza został złapany przez bohatera sztucznej inteligencji, nie mógł się wyzwolić, co skutkowało zabraniem niemalże całego paska życia. Do tego ataki, których użytkownik nie może zablokować.
Dla części fanów sztuczki zaprezentowane przez internautę Desk nie będą nowe, ponieważ o prawdopodobnym oszukiwaniu miłośnicy cyklu bijatyk spekulowali od dawna. Wideo pozwala jednak przyjrzeć się nieczystym zagrywkom SI.
Następnie: The Last of Us 2 ukaże się 28 lutego 2020 roku - sugeruje sklep ze Szwajcarii