Komputery osobiste wiodącą platformą podczas prac nad Far Cry 4
Ale bez różnic na nowych konsolach.
Dyrektor kreatywny Far Cry 4 - Alex Hutchinson - przyznał w jednym wywiadów z targów E3, że wiodącą platformą dla nowej strzelanki są komputery PC, ale gra na konsolach nowej generacji będzie wyglądała równie imponująco.
- Koncentrowaliśmy się na tym, by wrażenia z rozgrywki były takie same na wszystkich platformach - przyznał deweloper w podcaście Majora Nelson, popularnego pracownika Microsoftu (dzięki, DSOGaming).
- Wszystko, co widzimy, od futra zwierząt, do trawy i liści na drzewach, zostało znacząco ulepszone na nowej generacji konsol. Pracujemy głównie na PC, co jest raczej nietypowe. Seria Assassin's Creed powstaje z myślą o konsolach, aby móc wykorzystać w pełni ich moc.
- Ale ponieważ pracujemy na PC... Nigdy wcześniej nie widzieliśmy na konsolach ustawień „ultra” z PC. Od samego początku mogliśmy podkręcić ustawienia, by już w dniu premiery gracze na konsolach nowej generacji otrzymali jak najlepszą wersję.
Warto zauważyć, że również Watch Dogs powstawało podobno właśnie z myślą o PC, choć efekt końcowy i problemy techniczne rozczarowały część graczy. Far Cry 3 był jednak bardzo dobrze zoptymalizowany i w pełni wykorzystywał najmocniejsze konfiguracje, umożliwiając także grę na słabszym sprzęcie.
Far Cry 4 ukaże się 18 listopada tego roku, także na PS3 i X360.