Konami tłumaczy, czemu Metal Gear Solid Delta nie dostanie dopisku „Gra Hideo Kojimy”
Za to w napisach końcowych znajdą się wszyscy twórcy oryginału.
Konami oficjalnie potwierdziło, że chociaż nadchodzące Metal Gear Solid Delta: Snake Eater jest niemal idealnym odtworzeniem pierwowzoru, to w tytule nie znajdziemy słynnego dopisku „Gra Hideo Kojimy”. Producent serii Noriaki Okamura wyjaśnia, skąd taka decyzja, oraz przypomina, że już wcześniej niektóre odsłony serii nie były sygnowane nazwiskiem słynnego dewelopera.
Jak mogliśmy zobaczyć na niedawno zaprezentowanym intrze gry, słowa „Gra Hideo Kojimy” zastąpiono dopiskiem „Na podstawie Metal Gear Solid 3”. W najnowszym video blogu deweloperów Okamura wyjaśnił, że Hideo Kojima tradycyjnie nie podpisuje się pod tytułami gier, których nie reżyserował osobiście i tak też sytuacja wygląda z MGS Delta.
„Chciałbym zająć chwilę, aby wszyscy dobrze zrozumieli powody takiej decyzji. Od dawna gry, przy których Pan Kojima zajmował się reżyserią, nie posiadają dopisku »Gra Hideo Kojimy«” - tłumaczy producent. „Przykładowo, to ja odpowiadałem za reżyserię kilku odsłon Metal Gear, takich jak Portable Ops czy Digital Graphic Novel, i żadna z nich nie posiada tego dopisku przy tytule. To samo z Metal Gear: Ghost Babel, które reżyserował inny producent. Uznaliśmy więc, że w przypadku MGS Delta powinniśmy dalej kierować się tą zasadą”.
Jednocześnie jednak twórca zapewnił, że wszyscy oryginalni deweloperzy zostaną odpowiednio wymienieni w napisach końcowych remake’u.
„Myśleliśmy, aby po prostu zostawić w grze oryginalne napisy końcowe ze Snake Eater, ale mieliśmy wątpliwości, jak oryginalni twórcy będą na to patrzeć. Być może ktoś poczuje się urażony zmianami dokonanymi w jego dziele. Z drugiej strony to odbiłoby się też na naszym obecnym zespole, którego członkowie mogliby się zastanawiać, dlaczego ich nazwisk nie ma w napisach” - kontynuuje Okamura. „Ostatecznie postanowiliśmy, że cały pierwotny zespół będzie podpisany jako Oryginalny Programista, Oryginalny Animator, i tak dalej”.