Konferencja Sony: Wonderbook i Księga Czarów
Premiera 13 listopada.
Dziś w Warszawie odbyła się konferencja Sony, poświęcona projektowi Wonderbook na PlayStation 3. Prezentację poprowadził główny projektant - Dave Ranyard z Sony CE London Studio.
Czym jest Wonderbook? W największym skrócie jest to twórcze rozwinięcie idei rzeczywistości rozszerzonej, opartej na kamerze, kontrolerze Move i specjalnej, przygotowanej przez ekipę London Studio 12-stronicowej książce, która w rękach graczy "ożywa" i pozwala im wziąć udział w wielu różnych historiach.
Wonderbook zostanie wydany w pełnej, polskiej wersji językowej, a w roli narratora wystąpi Piotr Fronczewski. Na razie zaprezentowano trzy historie: Księgę Czarów (to właśnie tytuł, w którym usłyszymy głos Piotra Fronczewskiego), Diggs NightCrawler oraz Walking with Dinosaurs.
Księgę Czarów, którą po konferencji każdy mógł osobiście przetestować, najprościej nazwać zabawą w wirtualną magię, która bazuje na cyklu powieści J.K. Rowling o Harrym Potterze.
Przy użyciu specjalnych ruchów Move'a rzucamy zaklęcia, tworząc na ekranie nowe wirtualne lokacje i przywołując baśniowe stwory. Walczymy z innymi czarodziejami i wykonujemy szereg zadań, których stopień komplikacji przywodzi na myśl wspomniane już EyePet.
Podczas zabawy cały czas manewrujemy też książką, w taki sposób, aby wykonywać pojawiające się na ekranie komendy i rozwiązywać postawione przed nami zadania. Z tego, co udało nam się zaobserwować, autorzy postawili w grze na humor przystępny dla najmłodszych graczy i maksymalną interakcję z otoczeniem.
Pozostałe dwie produkcje zostały jedynie zaprezentowane na kilku slajdach. W Diggs NightCrawler będziemy pomagali tytułowej postaci rozwiązywać detektywistyczne zagadki w Library City - mieście złożonym z książek, a w Walking with Dinosaurs (ta pozycja tworzona jest we współpracy z BBC) zgłębimy tajemnice dinozaurów, które ożyją w naszych pokojach i na naszych oczach stoczą walki między sobą (oczywiście pozbawione krwi).
Premiera Wonderbook: Księga Czarów już 13 listopada, a daty premier pozostałych dwóch tytułów nie zostały jeszcze ujawnione.
„Przy użyciu specjalnych ruchów Move'a rzucamy zaklęcia, tworząc na ekranie nowe wirtualne lokacje i przywołując baśniowe stwory.”