Koniec łatwego levelowania w Diablo 4. Blizzard naprawia „farmę expa”
Oraz wprowadza zmiany przy finalnym bossie.
Blizzard opublikował nową szybką łatkę - tzw. hotfix - do Diablo 4. Poza dość standardowymi zmianami, aktualizacja naprawia także drobną mechanikę, którą gracze wykorzystywali jako źródło nieskończonych punktów doświadczenia.
Sposób na „farmienie expa” zakładał wykorzystanie potworów o nazwie Nosiciele Roju. Te atakowały gracza wypuszczając z siebie latające owady, których zabijanie za każdym razem dawało punkt doświadczenia. Wystarczyło po prostu nie zabijać Nosiciela i cały czas odpierać ataki owadów, aby zapewnić sobie ciągły przyrost punktów doświadczenia.
Jak możemy przeczytać w opisie zmian na forum Blizzarda, wspomniane wyżej stwory nie będą już łatwym sposobem na wbijanie kolejnych poziomów postaci. Dotyczy to również specjalnej wersji Wskrzeszonych Nosicieli, które mogły zostać przyzwane przez jednego z unikalnych przeciwników.
Oprócz tego poprawiono balans finalnego bossa gry, zwiększając zadawane przez niego obrażenia, jednocześnie zmniejszając jego liczbę punktów zdrowia. Zwiększono też zakres poziomów doświadczenia, z jakimi mogą się pojawić bossowie świata w trybach World Tier 3 i 4, co zapewni bardziej zróżnicowaną rozgrywkę.
Udało się też rozwiązać też irytujący błąd, który powodował, że gracze w niektórych lochach byli teleportowani do złej lokacji podczas przechodzenia pomiędzy różnymi poziomami podziemi oraz wprowadzono pomniejsze poprawki wydajności. Przypomnijmy, że Diablo 4 jest już dostępne na PC, Xbox One, Xbox Series X/S, PS4 oraz PS5.