Skip to main content

Koniec z corocznym Call of Duty? Activision ma rozważać taki scenariusz

Wieści Bloomberga.

Jason Schreier z Bloomberga informuje, że w Activision rozważana jest zmiana strategii dotycząca Call of Duty. Kolejne odsłony serii miałyby nie ukazywać się co roku.

Dziennikarz opisuje sytuację wewnątrz firmy po nieoczekiwanym przejęciu przez Microsoft. Podkreśla, że „pracownicy wysokiego szczebla” dyskutują o możliwej rezygnacji z wydawania kolejnych części cyklu strzelanek co dwanaście miesięcy.

Przypomnijmy, że dotychczas nowe Call of Duty ukazywało się każdego roku, przy czym nad rozwojem serii pracowało kilka studiów wspomaganych mniejszymi zespołami - każde miało od dwóch do trzech lat na stworzenie gry.

Zobacz na YouTube

Jak pisze Bloomberg, deweloperzy uważają, że rezygnacja z wydawania cyklu co dwanaście miesięcy zadowoli fanów znużonych kolejnymi odsłonami strzelanki. Dowodem na zmęczenie graczy jest między innymi słabsza sprzedaż ubiegłorocznego Vanguard.

Schreier zaznacza jednak, że jakiekolwiek zmiany w harmonogramie wydawniczym Call of Duty nastąpią najwcześniej w przyszłym roku. Najbliższa część ukaże się podobno zgodnie z planem, a Activision oczekuje, że projekt „odwróci losy serii”.

Wciąż nie jest jasne, czy przyszłe odsłony cyklu trafią na konsole, choć Phil Spencer z Microsoftu podkreślił, że koncern „wyraża pragnienie” pozostawienia marki na platformach PlayStation.

Zobacz także