Skip to main content

Konsole Xbox sprzedają się słabiej, ale firma nadrabia subskrypcjami

Microsoft podał wyniki.

Microsoft podał wyniki finansowe za trzeci kwartał fiskalny, a więc za okres od początku stycznia do końca marca obecnego roku. W interesującym graczy dziale Xbox firma ma pewne problemy ze sprzedażą konsol, co rekompensuje jednak popularność subskrypcji.

W głównej mierze mowa zapewne o Game Passie. Jak podano, sekcja abonamentów i gier poradziła sobie o 3 procent lepiej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Dyrektor generalny Microsoftu - Satya Nadella - przyznał, że jego firma pobiła miesięczny rekord liczby aktywnych użytkowników i urządzeń, jeśli mowa właśnie o trzecim kwartale.

„W całym naszym biznesie związanym z zawartością i usługami realizujemy zobowiązanie, by oferować graczom więcej sposobów na doświadczanie tytułów, które kochają, podczas gdy przychody z subskrypcji osiągnęły w tym kwartale prawie 1 miliard dolarów” - zapewnił.

Nadella pochwalił się także niedawnym wprowadzeniem Game Passa do czterdziestu kolejnych krajów, a także faktem, że produkcje first-party Microsoftu przekroczyły już 500 milionów użytkowników na przestrzeni lat.

Te pozytywne doniesienia można zestawić z faktem, że sprzęt Xbox sprzedał się o 30 procent słabiej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku, a sam Microsoft dodaje, że pomogła nawet lepsza dostępność sprzętu w sklepach, więc mogło być zapewne jeszcze gorzej.

Ogólne przychody w dziale Xbox spadły więc o 4 procent, do poziomu 3,59 miliarda dolarów, co - jak szybko zauważyli analitycy - jest drugim najlepszym trzecim kwartałem w historii działu Xbox. Lepiej było jedynie w ubiegłym roku, gdy poradzono sobie wyjątkowo dobrze.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także