Konsolowa wersja niezależnego Reus zadebiutuje 14 października
Na PS4 i Xbox One.
Przedstawiciele firmy Soedesco ujawnili dokładną datę premiery niezależnej strategii Reus w wersji PlayStation 4 i Xbox One. Na obu platformach produkcja ukaże się 14 października.
Twórcy ze studia Abbey Games podkreślają, że sterowanie w wersjach konsolowych zostało w odpowiedni sposób dostosowane do padów.
Tytuł ukazał się w 2013 roku na PC i należy do gatunku „god game”, którego najbardziej znanymi reprezentantami są między innymi Popolous i Black & White.
W grze opiekujemy się globem, który początkowo jest jałową i niezamieszkaną skałą. Podczas zabawy modyfikujemy teren i tworzymy akweny wodne, rośliny, a także zwierzęta.
W tym procesie wspomaga nas czwórka gigantów, którzy reprezentują jeden z ekosystemów - wodę, pustynię, lasy oraz bagna.
Kiedy tylko planeta będzie nadawała się do życia, zaczną pojawiać się pierwsi osadnicy. Nad mieszkańcami nie mamy jednak bezpośredniej kontroli, możemy jedynie - za pośrednictwem olbrzymów - wpływać na otaczające ludzi środowisko.
Co ciekawe, w przeciwieństwie do innych tego typu produkcji, w Reus wydarzenia przedstawiono nie w rzucie izometrycznym, a w dwóch wymiarach - z perspektywy kamery umieszczonej z boku ekranu.