Konsolowcy mają trudniej w Overwatch 2. Asysta celowania wyłączona podczas crossplayu z PC
Nie podoba się to niektórym graczom.
Debaty o słuszności i akceptowalnej sile asysty celowania na kontrolerach ciąg dalszy. Konsolowi gracze Overwatch 2, którzy odkryli, że podczas crossplayu z PC wspomaganie jest wyłączone, nie są zbyt zadowoleni z utrudnienia.
Rozgrywka międzyplatformowa była już od ubiegłego roku dostępna w Overwatch 1 i również „zabierała” graczom konsolowym asystę, ale Overwatch 2 ma zdecydowanie większe zainteresowanie, co oznacza, że znacznie więcej osób z PlayStation i Xbox musi mierzyć się z problemem. Głosy sprzeciwu wybrzmiewają między innymi na Reddicie.
„Dla niektórych to tylko niewielka przeszkoda, ale inni bawią się w grze gorzej, będąc w tak niekorzystnej sytuacji” - napisała KellySweetHeart.
„Granie z PC to absolutny koszmar. Kontroler nigdy nie zapewnia takiej samej precyzji, co mysz i klawiatura, więc nie wiem, czemu musieli uczynić to jeszcze gorszym i usunąć asystę” - komentuje FelineXJunkie.
Asysta celowania dezaktywuje się tylko po dołączeniu do lobby z graczem lub graczami PC. Jeżeli użytkownik pozostaje w środowisku konsolowym, ma ułatwione celowanie.
Internauci twierdzą, że skoro gra rankingowa i tak jest wyłączona podczas crossplayu, to wspomaganie celowania na kontrolerach nikomu by nie zaszkodziło. Zauważają też, że częściowym rozwiązaniem problemu byłaby obsługa myszy i klawiatury na konsolach - taka funkcja pojawia się w grach coraz częściej.
Asysta celowania na padach to dość gorący temat w społeczności graczy - i przyczyna sporów. Fani Call of Duty na PC od lat twierdzą np. że wspomaganie jest zdecydowanie za silne w serii strzelanek od Activision.
Siłę asysty w Modern Warfare i Warzone pokazuje między innymi poniższy materiał. Doszło nawet do tego, że profesjonalni gracze zalecają grę w Call of Duty na padzie zamiast na myszy.