Skip to main content

Konstrukcja świata God of War inspirowana jest Bloodborne

Nie zabraknie zadań pobocznych.

Im bliżej premiery God of War, tym twórcy chętniej dzielą się kolejnymi szczegółami na temat gry. Teraz deweloperzy ujawnili, że budując wirtualny świat inspirowali się między innymi Bloodborne.

Na antenie internetowej audycji poświęconej produkcji starszy projektant mechanizmów rozgrywki i główny projektant poziomów - odpowiednio Anthony Dimento i Luis Sanchez - wyjaśnili, że tytuł opiera się na hubach, czyli zamkniętych, ale dużych obszarach (dzięki, Wccftech).

Świat nowej odsłony przygód Kratosa nie ma więc otwartej konstrukcji, ale w obrębie danej lokacji gracze przemieszczą się swobodnie. W każdym regionie pojawią się nie tylko zadania główne, ale i poboczne, które uzupełnią podstawowy wątek fabularny.

Zobacz: God of War - Poradnik, Solucja

- Przykładem jest poziom dotyczący Golema, jednego z naszych wielkich kamiennych przeciwników. W trakcie misji dodatkowej opowiadamy o początkach tego wroga, co nadaje mu osobowości - tłumaczą autorzy.

Na Kratosa czeka wiele misji - nie tylko głównych, ale i pobocznych

- Celem jest, by treści poboczne nie odbiegały od głównych i charakteryzowały się tą samą jakością, z której słynie Sony Santa Monica. Nie zostały dodane na siłę: cały zespół zajmował się tymi misjami, wkładając wiele pracy w połączenie aktywności z resztą gry, aby wszystko sprawiało wrażenie jednolitego doświadczenia - zapewniają.

- Element eksploracji stał się znacznie większy niż początkowo planowaliśmy. Zamierzaliśmy przygotować misje dodatkowe wystarczające na od pięciu do dziesięciu godzin zabawy, ale ostatecznie pojawiło się ich o wiele więcej - dodają.

Każdy obszar zaoferuje szereg ukrytych przejść i skrótów. Deweloperzy nie ukrywają, że projektując świat nowego God of War inspirowali się innym tytułem na PS4 - Bloodborne od japońskiego From Software.

Niedawno ujawniono, że w produkcji znajdzie się łącznie dziewięć krain z mitologii nordyckiej. Niewykluczone, ze każda będzie stanowić właśnie odrębny hub, które gracze zwiedzą bez istotnych ograniczeń.

W międzyczasie Sony opublikowało materiał wideo koncentrujący się na Lewiatanie - toporze będącym podstawowym orężem głównej postaci. Bronią można rzucać, a po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, wróci - niczym młot Thora - do właściciela.

Zobacz na YouTube

Akcję gry osadzono po wydarzeniach z trzeciej części. Bohaterem ponownie jest Kratos, który wraz z synem - chłopcem o imieniu Atreus - wyrusza w podróż, by w dalekim świecie rozsypać prochy zmarłej żony.

God of War zadebiutuje 20 kwietnia, tylko na PS4. Niedawno mieliśmy okazję zapoznać się z wczesną wersją tytułu. Produkcję przetestowało także Digital Foundry, które uważa, że najnowsze przygody Kratosa na PS4 Pro prezentują się bardzo dobrze.

Zobacz także