Kontynuacja gry Ryse od studia Crytek anulowana - raport
Plus: Pracownicy szanghajskiego oddziału firmy nie otrzymują pensji.
Kontynuacja gry Ryse została anulowana jeszcze na etapie pre-produkcji - twierdzą źródła Eurogamera. Wczoraj podobne informacje opublikował serwis Kotaku.
Powodem wstrzymania prac miał być brak porozumienia w kwestii praw do marki. Microsoft chciał przejąć własność intelektualną studia Crytek w zamian za ufundowanie Ryse 2. Deweloperzy nie chcieli się zgodzić na postawione warunki, a projekt anulowano.
Pierwsza odsłona Ryse zadebiutowała w ubiegłym roku na konsoli Xbox One. Została zapowiedziana w maju 2010 roku jako tytuł tworzony z myślą o kontrolerze Kinect. Ostateczny produkt znacznie różnił się od pierwotnych założeń deweloperów.
Kilka dni temu przedstawiciele Cryteka zaprzeczyli, jakoby firma borykała się z problemami finansowymi. Źródła Eurogamera bliskie szanghajskiemu oddziałowi studia donoszą jednak, że kłopoty są jak najbardziej realne.
Dwie osoby związane z zespołem w Szanghaju twierdzą, że pracownicy do dziś nie otrzymali pensji za kwiecień i maj, a wcześniej wynagrodzenia były przyznawane z dwumiesięcznym lub miesięcznym opóźnieniem. Sytuacja ma negatywny wpływ na morale deweloperów.
Lokalne władze starają się wpłynąć na Crytek Shanghai, by firma wypłaciła zatrudnionym fundusze z ubezpieczeń społecznych. Władze studia nie chciały komentować tych doniesień.
Chiński oddział Cryteka zajmuje się darmowymi tytułami na platformy mobilne, zapewnia też wsparcie technologiczne dla użytkowników silnika CryEngine. Rozwija także darmową strzelankę Warface w regionie azjatyckim. Pracuje tam około trzydziestu osób, a około dziesięciu pracowników zrezygnowało ostatnio z posad w związku z finansowymi problemami.
Źródła Eurogamera sugerują, że kłopoty firmy powodowane są zbyt szybkim rozwojem i skupianiem się na niewłaściwych obszarach działań. Platforma społecznościowa G-Face nie odniosła sukcesu, a gra Warface okazała się popularna wyłącznie w Rosji. Strategia inwestowania w rynek Free to Play nie przyniosła jeszcze niemal żadnych korzyści. Niezbyt dobrze ma się też technologia CryEngine, którą przyćmił sukces silników Unity i Unreal Engine.