Konwersja Tales of Symphonia na PC zaskakuje niską jakością
720p i 30 FPS.
Wczoraj na Steamie pojawił się port Tales of Symphonia na PC, lecz szybko okazało się, że mamy do czynienia z kolejnym przykładem „japońskiej myśli technicznej” w sferze konwersji na komputery osobiste.
Jak informują gracze na forum dyskusyjnym NeoGAF, produkcja działa tylko w rozdzielczości 720p i przy 30 klatkach na sekundę, choć niektórych osobom udaje się dotrzeć do wartości 40 FPS.
Do tego problemy z tłumaczeniem (lokalizacja przechowywana jest w folderze gry jako zwykły plik .TXT), tylko sześć slotów na zapisy, długie wczytywanie i literówki.
Idąc dalej mamy jeszcze wzmianki o 30 sekundach oczekiwania na włączenie menu czy nietypowym zabezpieczeniu DRM, tworzącym nowy plik .EXE przy każdym uruchomieniu gry.
Tales of Symphonia na PC to konwersja z PlayStation 3, gdzie tytuł wydano w 2013 roku jako Tales of Symphonia Chronicles (to także był port - oryginał wydano w 2003 roku na GameCube).
Kolejnym powodem do narzekań na Bandai Namco jest fakt, że produkcja zachęcała do przedpremierowego zakupu najnowszej odsłony serii - Tales of Zestiria - i dostępna była jako darmowy bonus do preorderów.
Wygląda więc na to, że tak jak w przypadku Dark Souls i Deadly Premonition, to na twórców modyfikacji i fanów spadnie obowiązek poprawienia konwersji PC.