Skip to main content

Kosmiczna gra twórcy DayZ debiutuje we wrześniu w Early Access

Nadciąga Stationeers.

Dean Hall - twórca DayZ - i jego studio RocketWerkz wydadzą kosmiczny symulator przetrwania Stationeers jeszcze we wrześniu tego roku - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem.

„Ta data może się zmienić, jeśli uznamy, że gra nie jest gotowa” - napisano w komunikacie na Steamie. „Jeśli tak się stanie, poinformujemy wszystkich zainteresowanych i podamy przyczyny. Myślę po prostu, że powinniśmy być nieco bardziej otwarci w temacie naszych celów.”

Stationeers stawia na prostę oprawę

Zgodnie z obecną modą, Stationeers zadebiutuje najpierw w programie Early Access na PC.

„To świetny sposób na ograniczenie liczby odbiorców przy jednoczesnym budowaniu społeczności. Pozwala na zbadanie rzeczywistego zainteresowania grą i ustalanie planów bez nadmiernych ambicji i bankructwa.”

Stationeers ujawniono oficjalnie na imprezie EGZ Rezzed w marcu. To poboczny projekt RocketWerkz, rozwijany przez sześć osób. Pozostali deweloperzy - ponad 30 - zajmuje się większą, tajemniczą produkcją sieciową.

Gracz zajmie się budową i zarządzeniem bazą kosmiczną, samotnie lub w kooperacji ze znajomymi. Zadbamy o złożone systemy atmosferyczne, elektryczne, medyczne, generujące żywność czy grawitację i tak dalej.

Zobacz na YouTube

Hall zdaje sobie sprawę, że Stationeers trafi najpewniej do małej grupy odbiorców. Projekt stanowi „duchowego następcę” klasycznego Space Station 13 z 2003 roku. To sieciowa produkcja o podobnych założeniach - grupa osób w kooperacji otrzymuje określone role i stara się zadbać o sprawne działanie stacji kosmicznej.

Zobacz także