Koszty produkcji kosmicznej strategii Spacebase DF-9 zwróciły się w dwa tygodnie
Zarobiono już ponad 400 tys. dol.
W połowie października studio Double Fine opublikowało w programie Early Access na Steamie strategię Spacebase DF-9. Zaledwie dwa tygodnie wystarczyły, by zwróciły się koszty produkcji, na poziomie 400 tys. dol.
Pieniądze pochodziły z funduszu Indie Fund, finansującego produkcje niezależne, co było największą inwestycją dla tej organizacji. Jak podano na oficjalnej stronie, 85 procent przychodów odzyskano dzięki sprzedaży na Steamie, pozostałe 15 proc. z witryny Double Fine (dzięki, Joystiq).
„Typowy projekt to dla nas inwestycja rzędu 50 - 150 tys.” - napisali właściciele Indie Fund. „Pomogliśmy kilku większym grom, ale nigdy na poziomie tak wysokim jak w przypadku Spacebase DF-9.” Wśród innych udanych inicjatyw funduszu wymienić można między innymi Monaco: What's Yours is Mine i The Swapper.
W Spacebase DF-9 zajmujemy się tworzeniem, zarządzaniem i rozbudową stacji kosmicznej. Musimy dbać o jej mieszkańców, jednocześnie zajmując się zwalczaniem atakujących bazę obcych.
„Zbudujesz dom pośród gwiazd dla zróżnicowanej populacji ludzi i kosmitów zajmujących się własnym życiem. Wydobywaj surowce z asteroidów, odkrywaj wraki porzuconych statków i zmagaj się ze zmartwieniami przyszłości - na przykład meteorami, wybuchową dekompresją i przygniatającą samotnością” - czytamy na stronie produkcji.