Koszty produkcji polskiego This War of Mine zwróciły się w dwa dni
Inne gry 11 bit mniej dochodowe.
Studio 11 bit z Warszawy poinformowało, że gra strategiczna This War of Mine potrzebowała zaledwie dwóch dni, by zacząć generować zyski.
„Przychody ze sprzedaży This War of Mine w trakcie premierowego weekendu pokryły koszty związane ze stworzeniem gry. Dalsze przychody stanowią już zysk dla spółki” - podano w komunikacie.
Nie ujawniono budżetu produkcji. Pomimo krótkiego okresu w sklepach, tytuł trafił na listę najlepiej sprzedających się pozycji na Steamie, zbiera też pozytywne oceny w recenzjach.
„Twórcy zapowiadali solidną historię wojenną opowiedzianą z innej perspektywy i przygotowali dokładnie to, co obiecywali” - napisał Artur.
Najnowszy raport finansowy studia ujawnia, że w okresie od początku lipca do końca września zanotowano stratę na poziomie 180 tys. zł. This War of Mine debiutowało dopiero w ostatni piątek, więc wyniki gry nie były jeszcze brane pod uwagę, podobnie jak Anomaly Defenders w wersji na urządzenia mobilne.
Pozostałe produkcje 11 bit studios odniosły mniejsze sukcesy. „Przychody Anomaly 2 dla konsoli Sony PS4 w pierwszych dniach od premiery nie spełniły oczekiwań. W kolejnych miesiącach planujemy promocje sprzedażowe, które powinny wypracować pozytywny wynik finansowy dla tej wersji gry” - napisano w raporcie.
„Przychody dla gry Spacecom były umiarkowane i pozwoliły zbliżyć się do kosztów związanych ze stworzeniem gry. Jest to pierwsza premiera w ramach 11 bit launchpad i pozwala z optymizmem patrzeć na kolejne premiery tego działu” - dodaje firma.
11 bit launchpad to inicjatywa, w ramach której wydawane są produkcje innych twórców niezależnych.