Koszty produkcji polskiej strategii Realpolitiks zwróciły się w kilka dni
Wystarczyło 10 tys. kopii.
Studio Jujubee z Katowic poinformowało, że koszty produkcji Realpolitiks już się zwróciły, niecały tydzień po premierze. Wystarczyło rozprowadzenie... 10 tysięcy egzemplarzy.
„Zgodnie z danymi otrzymanymi od wydawcy - 1C Company - tylko przez kanał Steam od premiery do końca weekendu sprzedano około 10,5 tys. sztuk” - napisano w komunikacie.
„Według wyliczeń, koszt produkcji gry oraz marketingu powinien zwrócić się przy sprzedaży ok. 10 tysięcy sztuk gry” - czytamy dalej.
Wkrótce wyniki powinny być jeszcze lepsze, ponieważ w planach na pierwszą połowę obecnego roku jest jeszcze premiera mobilnej wersji Realpolitiks na platformy iOS i Android.
Gra umożliwia wcielenie się w rolę przywódcy jednego ze współczesnych państw i zmierzenie się z wyzwaniami występującymi w obecnym geograficznym i politycznym układzie świata.
Tytuł „może pełnić rolę pierwszej wielkiej strategii dla graczy, którzy chcieliby spróbować swoich sił w tym nieprzystępnym gatunku. Odbiorcy muszą jednak pamiętać, że to tylko cząstka tego, co oferuje Hearts of Iron czy Crusader Kings. Otrzymujemy grę mniej skomplikowaną, ale i trochę mniej angażującą, choć nadal całkiem przyjemną” - napisał Mateusz w recenzji Realpolitiks.
Gra bazuje na trzech fundamentalnych systemach (demokracja, autorytaryzm, totalitaryzm), ale umożliwia osiągnięcie celów za pomocą różnych środków: dyplomacji, szpiegostwa, przewagi ekonomicznej czy wojska.