Krótsze trasy i ulepszona fizyka. F1 23 na nowym gameplayu
Sporo konkretów.
Studio Codemasters opublikowało sporych rozmiarów gameplay z nadchodzącego F1 23. Przy okazji dowiedzieliśmy się trochę o nowych mechanikach i szczegółach rozgrywki.
Około 5-minutowy materiał okraszono szczegółowym komentarzem twórców. Najnowsza odsłona wyścigów stawia przede wszystkim na usprawniony i jeszcze bardziej immersywny model jazdy bolidem. Dużo uwagi poświęcono systemowi Precision Drive, który pozwoli „wczuć się” w sterowanie zarówno przy korzystaniu z kontrolera, jak i kierownicy.
Następnie przedstawiono mechanikę „czerwonych flag”, która zresetuje wyścig po krytycznym zderzeniu z przeciwnikami lub przy wyjątkowo nieprzyjaznych warunkach pogodowych. Fanów serii ucieszy zapewne wiadomość o wprowadzeniu do gry wyścigów na dystansie 35% rzeczywistych zawodów.
„To idealna równowaga między opcjami krótkiego i długiego wyścigu, przy jednoczesnym przestrzeganiu tych samych zasad, które mają zastosowanie przy pełnoprawnym wyścigu, takich jak chociażby zasada obowiązkowego postoju” - czytamy na stronie gry. Oczywiście w materiale nie mogło zabraknąć prezentacji nowych torów: widowiskowego Las Vegas Street Circuit oraz Losail International Circuit.
Najistotniejszą nowością w tej odsłonie pozostaje powrót trybu fabularnego Breaking Point, którego zabrakło w F1 22. Poznamy kolejne rozdziały opowieści o rozwoju kariery kierowcy Aidena Jacksona i „niesławnego” Devona Butlera. Będzie także tryb rozgrywki F1 World, który pomoże graczowi wejść w skomplikowany świat Formuły 1.
Oficjalna premiera F1 23 odbędzie 16 czerwca, choć nieco wcześniej - 13 czerwca - zagrają osoby, które zdecydowały się na zakup cyfrowego preordera. Produkcja zmierza na PC oraz konsole PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.