Krystyna Czubówna jako sztuczna inteligencja w grze Alice VR
Produkcja polskiego studia.
Wydawca gry przygodowej Alice VR, przeznaczonej na urządzenia rzeczywistości wirtualnej, ujawnił najważniejszą osobę w polskiej obsadzie produkcji - w lokalizacji udział wzięła Krystyna Czubówna.
Słynna polska lektorka i prezenterka telewizyjna wcieli się w rolę Kier, sztucznej inteligencji zarządzającej statkiem kosmicznym należącym do tajemniczej Korporacji.
W wyniku nieprzewidzianej awarii SI zmuszona jest przebudzić gracza z hibernacji i niezwłocznie wysłać na pobliską planetę - Speculo - w poszukiwaniu paliwa. Kłopoty potęguje fakt, że po przybyciu na miejsce okazuje się, że wszyscy mieszkańcy tego pustynnego świata zaginęli w tajemniczych okolicznościach.
Krystyna Czubówna wciela się w rolę przewodnika i nieodłącznego - choć nie jedynego - towarzysza podróży. Jak to jednak w przypadku sztucznej inteligencji bywa, Kier zdaje się wiedzieć więcej, niż ujawnia.
Poniżej znaleźć można najnowszy materiał wideo z próbką głosu:
Sytuację w Alice VR obserwujemy oczywiście z perspektywy pierwszej osoby, a całość powstaje na silniku Unreal Engine 4, z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej na PC.
Twórcy zapowiadają zagadki i łamigłówki inspirowane „Alicją w Krainie Czarów”, a także możliwość wyboru kilku ścieżek fabuły, prowadzących do różnych zakończeń.
Premiera 27 października. Produkcja będzie dostępna na komputerach PC, a grać będzie można na goglach Oculus Rift i HTC Vive oraz bez użycia gogli, na standardowym monitorze.