Krytykowany system postępów Forza Motorsport doczeka się zmian
Nadciąga patch.
Zgodnie z zapowiedziami, studio Turn 10 po czterech miesiącach zabiera się za łatanie fundamentalnych problemów Forzy Motorsport, wymienianych przez fanów od premiery w październiku.
W ubiegłym miesiącu deweloperzy zapewniali na oficjalnej stronie, że zdają sobie sprawę z krytyki, która sprawiła, że tytuł choćby na Steamie ma dzisiaj „w większości negatywną” średnią ocen użytkowników. Wtedy nie podano konkretów, lecz teraz wiemy już, że na pierwszy ogień idzie system postępów.
Szósta większa aktualizacja produkcji - zaplanowana na marzec - wprowadzi dwie kluczowe modyfikacje. Po pierwsze, wszystkie części dla danego samochodu będą odblokowane już na pierwszym poziomie pojazdu, więc komponenty będzie można instalować w dowolnej kolejności.
„Niezależnie od tego, czy chodzi o wymianę silnika, wyścigowe opony, zmiany wydechu, zestawy karoserii czy inne części dostępne dla auta, otrzymasz swobodę budowania samochodów według własnego uznania” - napisano w komunikacie.
Po drugie, Punkty Samochodu (Car Points - CP) będzie można kupić za pomocą Kredytów (Credits) w grze. Tutaj trwają jeszcze eksperymenty, a Turn 10 planuje zacząć od przelicznika 4,5 tys. Kredytów za 500 CP.
„To oznacza, że możesz od razu zacząć instalować ulepszenia w samochodzie, jeśli posiadasz wystarczającą liczbę Kredytów, lub - jeśli wolisz oszczędzać Kredyty - nadal możesz zdobywać części poprzez awansowanie samochodu na wyższe poziomy, jak poprzednio” - dodano.
W ubiegłym miesiącu Turn 10 zidentyfikowało także dwa inne fundamentalne problemy. Mowa o zmianach w systemie zasad wyścigów, które „nie działają obecnie zgodnie z założeniami w niektórych sytuacjach”; a ostatni z trzech wymienionych obszarów do poprawy to sztuczna inteligencja.